dilluns, 30 d’abril del 2007

Petits despistes són suficients

Diumenge i em llevo d’hora, com gairebé cada diumenge, a vegades per sortir a entrenar sol o amb els amics, i a vegades, com avui per anar a alguna cursa. Avui, després de 4 setmanes torna a tocar cursa d’orientació del circuït oros. Ahir nit vaig revisar alguns mapes per refrescar la simbologia que encara no domino del tot.
I aquest matí, primer esmorzar una mica i després preparar tot el necessari i cap a Santa Coloma de Farners. La previsió és de pluja, però de moment està núvol però d’aigua res.
Un cop a Sta. Coloma ultimo la preparació, estudio el mapa, esclafo una estona i tot a punt. Són 5490 metres 185 de desnivell i 16 fites. La sortida és en una urbanització. Les primeres 4 fites dibuixen una mena de quadrat en un bosc ple de talussos i amb vegetació baixa que impedeix córrer bé, però les trobo força bé, tret de la 3 en la que tinc que tornar a enrere. Havia passat pel costat sense veure-la.
La 5 i la 6 obliguen a trepitjar els carrers de la urbanització i es fan rapidament.
Ja torno a ser al bosc buscant la 7 que trobo amb facilitat dins d’una rasa. La 8 és lluny però el camí és fàcil i en lleugera baixada. Porto 30 minuts de cursa. A veure si aconsegueixo baixar de l’hora per primer cop!

La 9 també està lluny i és en pujada. Es nota. Bufo de valent. A mesura que m’apropo entro en una xarxa de petits camins complexa. Allà em trobo al Clemente un company de club que fa el C1, però que es troba desorientat en mig de tots aquells petits camins. Li dic que estic orientat i després d’equivocar-nos un moment de camí aviat la trobem. Ara cadascú torna a seguir el seu camí.
La 10 malgrat està lluny no suposa massa dificultat, així com la 11. Però mentre cerco la 12 que està ben a prop de la 11, acabo per trobar la 13. Re-oriento el mapa i aviat la 12 és meva i ara ràpidament la 13. Vull recuperar el temps perdut, però confonc un camí per un altre i això em fa perdre un temps preciós. Aquest parcial i el de la 12 seran els pitjors de tota la cursa.
Fins al final ja serà tot fàcil. 1-16-15 ha estat el meu temps final. Aquests petits despistes en algunes fites han estat els que han impedit apropar-me a l’hora. Al final he quedat 10 de 41. Tampoc està tan malament.