dilluns, 17 de desembre del 2007

Acabar la temporada d’orientació a Collserola

Ha estat aquesta un any dedicat a les curses d’orientació. Al final hauran estat 16 curses. Aquesta dissabte ha estat la última, una cursa ben especial. Estava emmarcada dins dels actes de la marató de TV3, les 12 hores d’orientació. Era una cursa per equips però que també es podia córrer individualment. Al final no va ser possible fer un equip i la vaig fer individualment.
No hi havia hores de sortida. Es podia córrer des de les 9 del matí fins a les 9 del vespre. Només era qüestió d’inscriure’s i arribar-se a la sortida i a córrer. I així va ser. Feia molt de fred dissabte i als volts del migdia començava el meu C1, gairebé 6000 metres i 20 fites. Vaig sortir sense escalfar i em va costar una mica centrar-me en la cursa. No estava concentrat i això es traduïa en algunes de les primeres fites en passar de llarg i tenir que tornar enrere. La pitjor va ser la 6, en que no vaig identificar correctament una zona de verd intens i vinga donar voltes per un lloc que no era, fins que tornant enrere em vaig orientar bé per trobar la fita. Portava més de 70 minuts per només sis fites. No anava gens bé, em veia fent més de tres hores.
A partir d’aquí em vaig centrar més en el mapa i el terreny i es varen acabar les errades. Sense córrer massa ràpid entre fita i fita, però amb el pas segur les vaig anar trobant sense dificultat. A l’arribar a la 12 allà estava l’Enrique, un company de club, ben acompanyat per cert. Cometem una mica la jugada. Ell feia més estona que s’estava barallant amb les fites. Vaig continuar endavant fins la 20. Vaig acabar amb poc més de dues hores.
Està clar que és important sortir concentrat en el que s’està fent des del primer moment. En les curses d’orientació a diferència dels altres tipus de curses cal tenir el cap posat en el que es fa i no deixar-lo divagar per altres pensaments.