dimarts, 4 d’agost del 2009

Segon “bolo” d'estiu a Sant Pol de Mar

Sant Pol de Mar serà el segon “bolo” d'orientació d'aquest estiu, el primer va ser la nocturna de Mataró.
Sant Pol és un poble de costa que em porta bons records. Allà vaig passar les meves primeres vacances amb els meus amics i sense els meus pares quan encara era un adolescent ben jove. Tret d'una curta visita de fa poc temps, tot aprofitant una cursa a Calella feia molts anys que no m'hi acostava.
Era una vesprada d'orientació organitzada per Grions, una cursa score de 25 fites amb 90 minuts per acabar-la abans de que la nit caigui sobre el poble.
M'agafo la sortida amb calma intentat dissenyar un bon recorregut. Vaig caminat fins al primera fita estudiant el mapa i fent l'elecció de fites i ruta adients. És una cursa amb forts desnivells.


Les primeres fites, situades en uns carrers costeruts d'una urbanització me les agafo amb calma. Em trobo força orientadors que van davant meu, però a partir de la cinquena ja pràcticament vaig sol tret d'un de la UE-Vic que porto al davant, i que aviat perdré de vista i Francisco Rodríguez de l'Oros que porto al darrera i amb el que ens anirem trobant al llarg de tota la cursa.
Noto molta calor i hi ha molta humitat. Aviat vaig amarat de suor. A mesura que avança la cursa faig algun canvi de ruta. Arribo al final d'un carrer i em trobo amb una tanca que no puc travessar i la fita és a l'altra banda. Què faig ? Quan ja estava cercant una ruta alternativa veig que hi ha un forat a la tanca. Per sort m'estalvio una bona volta. A partir d'aquest moment entro en un terreny rústic que m'agrada i farcida d'orientadors que fan el C2, entre ells a l'Enrique, un company de club.
Acostumat com estava a no utilitzar la brúixola en la zona urbanitzada a la sortida d'una fita agafo la direcció oposada, però aviat rectifico. Acabo aquesta zona amb una fita a prop del cementiri on perdo també una mica de temps ja que es troba una mica més endavant d'on la cercava a l'inici.
Falta poc més de 20 minuts i encara em queden força fites a fer. Aquí m'entren dubtes de què fer. Cal  prendre una decisió. Són un d'aquells moments de l'orientació que més m'agraden. El cap va a cent valorant les diferents possibilitats. Finalment opto per fer les fites que estan dins de la part més antiga del poble. Tracto d'anar el més ràpid possible i això em fa cometre alguna errada, al no escollir els trajectes més
curts.
Arribo just dins del temps, però m'he deixat 4 fites. Un bon avituallament líquid al final, coca i síndria a dojo. Estic força satisfet d'elecció de ruta que he fet avui, un dels meus problemes habituals en les curses score.
Una remullada a les dutxes de la platja i un bon sopar amb bona companyia. Abans de marxa cap a casa  fem una agradable passejada arran de mar. Sant Pol de Mar continua sent un poble de costa tranquil allunyat de les grans masses de turistes de la costa, amb poca gent pels carrers. Tot un luxe.



A l'endemà a casa analitzo la cursa i, a part de poder anar més ràpid, sobre tot a la primera part de la cursa, observo petites errades que potser em podien haver permès fer totes les fites amb el temps establert per la organització.