diumenge, 8 d’agost del 2010

Nova vesprada-O a Sant Pol de Mar

Fa dos mesos de la meva darrera cursa a Peguera. He estat parat tot aquest temps i ara ja fa uns dies que torno a córrer i a trescar per la muntanya i ja tenia ganes de provar-me en una cursa. Sobre tot volia veure com m'orientava.
A Sant Pol hi ha tres circuïts per escollir. L'estiu passat vaig fer el llarg i més difícil (25 fites) i aquesta vegada faré el circuït mig (19 fites).
Recepció, sortida i arribada estan al mateix lloc. Primer surten els del circuït llarg i cap de 5 minuts ho fem nosaltres. Tenim fins a les 9 del vespre per trobar totes les fites. És modalitat score, o sigui, que podem escollir l'itinerari que ens sembli millor. Surto caminant i sense pressa amb l'idea d'establir una bona estratègia de cursa. Aviat em quedo sol mirant el mapa.

Vesprada-O Sant Pol de Mar


No he escalfat i aprofito els primer moments de la cursa pels carrers del poble per fer-ho tot trotant. Primer de tot faig les tres fites que hi ha al voltant de l'església en uns carrers estrets amb escales i desnivells considerables. Passo a l'altra banda de la riera per fer 2 fites que hi ha a prop del pàrquing. La següent està al bell mig de la riera. Cerco un camí impossible entre el canyissar i tinc que tornar enrere. Opto per anar pels carrers fins a la propera, en un carrer de forta pujada en un talús, no el primer on buscava sinó en el segon.
Vaig a buscar una fita que no veig forma d'enllaçar d'una altra manera i tinc que tornar enrere pel mateix camí. Ara toquen les fites situades en la zona rústica i poso a prova la meva orientació tot seguint els diferents colors de la vegetació marcades en el mapa, tot oblidant els camins i enllaço tres fites sense dificultat. Dues fites més en zona rural però que faig trotant per camins. Encara no estic per córrer fort. La darrera que em resta en aquesta zona em torno a oblidar de camins i em trobo passant per una zona sense arbres però amb una vegetació que m'arriba a l'alçada del pit.
Encaro la darrera part de la cursa. Les darreres 5 fites ja per carrers i sense cap dificultat d'orientació. Es tracta de córrer tot el que es pot que en el meu cas no és massa. Cal córrer uns metres per la platja arran de mar per arribar a la darrera i enfilar el darrer tram fins lliurar la targeta.
Ha estat una bona cursa: 1-07 i 10è classificat. No he tingut dificultats per orientar-me. No he comés errades i ara el que em falta és millorar la meva forma física per poder córrer més ràpid. Seguiré entrenant per anar agafant la forma a poc a poc. La propera cita ja seran els campionats de Catalunya a Capolat el primer cap de setmana de setembre.

Sant Pol de Mar