dissabte, 1 de desembre del 2012

Rogaining nocturna

Si la darrera rogaining va ser en remull, aquesta ha estat nocturna. Torno a canviar de parella. Aquest cop la faig amb el Felip i el Saiko, el seu gos. És the Night Experience amb sortida i arribada a Sant Llorenç Savall
Lliuren els mapes i aviat decidim l'estratègia. Per començar no ens allunyarem massa del poble. Deixarem les fites de l'Est i tractarem de fer les que hi ha més a prop del poble. Veiem unes puntuacions interessants al Sud-Oest i allà ens dirigim.
El Saiko està neguitós i ens fa córrer de valent en l'inici de cursa, primer pels carrers del poble i un cop travessat el riu per una pista en pujada fins la nostra primera fita, la 42. Encara hi ha llum, però ben aviat necessitem encendre el frontal per baixar per un corriol no massa evident que ens porta a la 96. Ja tenim els nostres primers 9 punts de la nit.
Seguim baixant pel corriol, travessem la riera i ens enfilem amunt cercant una pista. La deixem en un revolt. Pel camí hem vist una millor opció. Està clar que hem fet volta: si en lloc de travessar la riera l'haguéssim seguit hauríem guanyat temps. Són els problemes de la foscor que fa que no tot sigui tan evident. Un cop al revolt ens confonem de corriol, però rectifiquem al comprovar que no seguim el rumb que indica la brúixola. La fita 63 ens espera al final del corriol. Tres fites en menys de mitja hora és un bon inici de cursa.
Coincidim amb els Bertafocs i amb ells travessem el riu Ripoll i ens enfilem fins a una pista. Aviat els perdem de vista. Cap problema fins a la 72. Ja tenim la primera part prevista feta i anem cap a una zona amb 4 fites que ens poden donar molts punts (41, 73, 85 i 92).
Un cop dalt de la carena mirem si podem baixar pel dret, però hi ha tallats de pedra que de nit ens fan respecte. Seguim el corriol que ens mena de nou fins a la llera del riu Ripoll i per la seva ribera arribem a la 41. A continuació ens fiquem en un cul de sac per trobar la 73 en l'interior d'un forn de calç.

Desfem els nostres passos fins a l'encreuament i agafem el mateix camí d'abans. Abandonem de nou el camí per localitzar la 85 en l'interior d'unes runes a prop d'un entorn amb una font que suposem que de dia ha ser interessant de visitar. Tornem al camí principal fins que en un revolt pronunciat en el creuament d'una riera, ens arrisquem i ens enfilem pel dret a la cerca d'un petit corriol que passa per dalt de la carena i on localitzem la 92 després d'enfilar-nos per un rocam. Encara no portem 2 hores de cursa i ja tenim 7 fites i un munt de punts. Portem un bon ritme de cursa.

Arriba el moment de tornar a prendre decisions. Fem una planificació pel que resta de cursa. El nostre proper objectiu serà una altra fita de 9 punts, la 95, però farem una volta per anar recollint punts en el camí.
La primera estació serà la 64. Seguim endavant pel mateix corriol en el que estàvem primer en pujada i després en lleugera baixada. Abandonem el corriol per agafar el caminoi que passa per sota d'una línia elèctrica. Aquest ens porta directament primer a la 66 i després a la 74.
El Saiko s'avança sempre a nosaltres. Va endavant i enrere. Normalment quan arriba a una cruïlla de camins s'espera a veure que ha de fer. Quan ens trobem a altres equips a vegades els segueix i cal cridar-lo per tal que vingui amb nosaltres. És incansable.

La 36 està en un pont. Som a l'encreuament entre el corriol i una riera, però no veiem la fita. Seguim endavant per dins d'un bosquet, però no la localitzem. Tornem enrere. Sembla que estem en la bona direcció. El corriol seguia a l'altra banda de la riera, però quedava una mica amagat i no l'havíem vist inicialment. Ara si que ja la tenim.
Amb la dues següents fites, 46 i 95 tanquem la primera meitat de la rogaining. Portem 3 hores justes de cursa. És el moment de planificar la resta de la cursa i això fem. Explorem les diferents possibilitats. Deixem un dubte (arribar-nos o no a a la 7?) que resoldrem més endavant.
Enfilem cap a la 43, primer pel mig del bosc fins trobar la pista. Voldríem seguir pel mig del bosc per tal d'estalviar-nos donar una bona volta, però cada cop que ho intentem topem amb un bosc impenetrable, o al menys això ens sembla al mig de la foscor i acabem donant una gran volta resseguint els camins. El darrer corriol fins la 43 és una bona baixada que després hem de remuntar. Ha estat el tram més llarg de tota la rogaining (39 minuts).

A continuació farem el triangle dels punts (65, 61 i 62). La primera és la que ens resulta més complicada. Està entremig d'unes rases que en un primer moment ens costen de distingir entre els matolls del bosc, però que un cop les veiem ja és tot plegat més senzill, encara que no és fàcil moure's per aquest bosc. Amb els altres dues només ens cal resseguir els camins i corriols.
Falten gairebé 90 minuts per acabar la roagining. Abandonem definitivament la idea d'anar a la 75 i ens dirigim cap a dos fites de 8 punts (86 i 87), sempre per camins. Fitem la 87 i ja ens falta una mica menys d'una hora. És hora de tornar cap el poble intentant agafar el màxim de punts possibles. Comencem a tenir ganes d'acabar.
Ens desviem de la pista per localitzar la 52 en un tàlveg. Està suposadament en un terreny semiobert que a nosaltres ens sembla més aviat un bosc. No la trobem. Potser és la fita que més ens costa i en la que perdem més temps. Una edifici ens ajuda a resituar-nos i a tornar sobre la seva cerca i ara si que ja la tenim.
Només ens resten 4 fites de pocs punts fins arribar a la plaça de Sant Llorenç: 44 a dalt d'un petit turonet, 32 en una font i on tornem a coincidir amb els cracks dels Bertafocs, 45 en una riera a falta de 20 minuts. Un camí ens porta fins el poble i abans d'arribar a meta fitem la 31 i pels carrers ben aviat acabem la cursa amb 5-54-56 ben satisfets de com ens ha anat. Realment ens ho hem passat molt bé. Podem dir que ha estat una veritable Night Experience.

Ja tan sols resta tornar al pavelló, canviar-se de roba i sobre tot abrigar-se abans de menjar. Tenim molta gana. Quina és la nostra sorpresa quan ens criden com a segons classificats en Homes Veterans darrera dels Bertafocs. I en el sorteig tinc sort i em toca un camel-bag que m'anirà molt bé.

Ràpid cap a casa que demà tinc que matinar per de nou amb el Felip participar en el campionat de Catalunya de relleus.

Dioni Tulipán ha dit...

Nit rodó, si senyor!!
Molt maques les fotos desde dalt :-)