divendres, 4 de juliol del 2014

Dos dies del Berguedà

Ha estat un cap de setmana d'orientació a Vallcebre, amb una cursa el dissabte a la tarda i un altre el diumenge al matí. Aquesta petita població del Berguedà disposa d'uns magnífics boscos per la pràctica de la orientació. 
Dissabte a la tarda tenim la cursa de mitja distància: 14 fites i 2.600 metres. M'ho agafo amb calma identificant els diferents elements del terreny representats al mapa per tal d'anar trobant les primeres fites a la primera. Tret de breus moments faig tota la cursa caminant. No és fàcil i cal estar molt atent per no cometre errades. En la primera part de la cursa tinc bones sensacions, malgrat la meva lentitud. 
Passo a la segona part de la cursa, en una vessant de la muntanya amb molta pendent i en un bosc on se'm fa difícil trobar referències i aquí perdo força temps en un parell de fites. 
La darrera part de la cursa ja en baixada és ràpida i em permet recuperar algunes posicions per acabar 9è. de 16 classificats: 1-12-42
Diumenge, toca la cursa de llarga distància, mateix número de fites (14) però més distància 4.900 metres. Surto amb prudència, però tant la segona com la tercera fita em costem molt. Estic poc concentrat i no identifico bé els elements del terreny. En alguns moments em costa situar-me. Un cop feta la fota en la tercera fito recupero les bones sensacions i començo a passar-m'ho bé i a gaudir del lloc. 

En les fites 8 i 9 coincideixo amb els tres d'homes elit que es disputen la victòria dels dos dies del Berguedà. Han sortit a la caça i van tots tres junts. Estan molt a l'inici de la cursa, però de ben segur que serà emocionant. 
Segueixo a la meva i intento anar el més ràpid possible. M'ho estic passant bé. Arriba el moment de l'esprint final pels carrers del poble.





Acabo la cursa 10è. de 18 classificats: 1-33-35. En la suma dels dos dies: 8è. No està malament, però millorable.