dissabte, 6 de juliol del 2024

Homenatge emocionant i ben merescut

Parc Forestal de Mataró. Trofeu Lluís Trunas

5,2 km. 22 fites, en realitat 5,8 km. 1-16-46 i 235 metres de desnivell positiu 32 de 54 participants

Els meus inicis en el món de les curses d’orientació els vaig fent seguint el circuït Oros, primer fent els C2 i un cop em vaig trobar més segur fent els C1. Aquest circuït l’organitzava l’Oros un club de curses d’orientació de Mataró. L’anima màter d’aquestes curses i de molts dels mapes pels que vaig córrer era el Lluís Trunas. Tenia la impressió que ell ho feia tot: mapa, traçat, cronometratge, etc.  Era un circuït que m’anava molt bé ja que totes les curses eren força a prop de casa, bàsicament, els boscos del Maresme, però també el Vallès Oriental i La Selva. Puc dir sense por d’equivocar-ne que aquest circuït va ser on vaig aprendre que eren les curses d’orientació i on em va entrar el virus per aquest esport.

Ja fa temps que el Lluís Trunas ha desaparegut de les curses d’orientació degut a una maleïda malaltia que ha het que minvin les seves capacitats físiques.

Els seus companys del club Oros, juntament amb l’Ajuntament de Mataró li han organitzat aquest homenatge amb forma de Trofeu Lluís Trunas en un dels mapes en el que he corregut un parell de vegades, el Parc Forestal. La primera vegada va ser el gener del 2007 fent el C2 i a la tardor del 2008 ja hi vaig participar corrent el C1.

Una mica més i no arribo a temps. Malgrat està a prop, m’he trobat amb tres retencions importants que m’han fet arribar just de temps. Agafo el mapa que falten 10 minuts per les 12. Gairebé soc un dels darrers en sortir. A aquesta hora la calor ja es fa notar i m’ho agafo amb calma. Camino fina a la primera fita. A partir d’aquí troto en els zones planeres i en les baixades i m’esforço a les pujades però sense anar a tope en cap moment. La pujada per arribar a la 8 es fa feixuga. En aquesta fita s’acaba la primera part de la cursa, la que es feia a la zona de bosc i entrem en la segona part, un mapa més d’esprint on es pot anar més ràpid, però on també soc força lent, però gaudeixo de l’orientació.


Finalitzo amb una bona suada. Just acabo d’arribar i, al cap de poc, comença l’homenatge al Lluís amb diferents parlaments, plens d’emocions i sentiments. En alguns moments, fins i tot, a més d’un se’ns escapa alguna llagrimeta.



D’alguna manera aquesta cursa ha estat un retrobament d’una colla que fa anys que fem orientació gràcies a l’esforç d’algunes persones que van ser pioneres d’aquest esport a Catalunya com va ser el Lluís. Els organitzadors han promès que hi haurà més edicions. Esperem que sigui així.