dissabte, 14 de juliol del 2007

Orientació urbana

De camí a La Cerdanya per passar uns dies de descans, vaig decidir aturar-me a Berga i participar en la seva cursa d’orientació. Per primera vegada faria una cursa d’orientació urbana i un C1, el circuït pels experimentats amb 23 fites. Bé de fet tenia l’experiència de l’estiu passat en la nocturna d’Arbúcies. Però en aquesta a més hi havia l’afegit de 6 fites que s’havien de trobar de memòria.
Mentre em preparo pregunto pel funcionament de les fites de memòria i parlo amb el Jordi un company de club que ha vingut amb el seu fill. Faran junts el C2.
La sortida és score.

 
Sortim tots junts pel Passeig de la Indústria avall fins el lloc on està situat el triangle de la sortida. La modalitat score permet triar el recorregut que cadascú farà per trobar totes les fites. Tots sortim disparats en direcció a la fita 1 on arribem en fila per pinçar el control. Com corren aquests orientadors!
Pel camí cap aquesta fita que és força lluny vaig mirant el mapa i decideixo l’estratègia. Faré un recorregut circular per acabar al mig a prop de l’arribada.
En les primeres fites gairebé cal demanar torn per pinçar ja que sembla que hi ha molta gent que ha optat per la mateixa estratègia. El recorregut és pla i en baixada el que permet córrer amb comoditat. Però a partir de la 7ª fita, el punt més baix del circuït tot és cara amunt i els carrers de Berga es fan costeruts en alguns moments.
 
En cap moment faig servir la brúixola, ni tinc problemes per localitzar les fites. Bé de fet, hi ha una que me la passo de llarg, però reacciono i torno enrere a cercar-la. Llàstima perquè alguns als que havia avançat m’han tornat la jugada aquí.
A dalt del castell hi ha el circuït de memòria. Un mapa que no es pot agafar indica la posició de les 6 fites que hem de trobar al voltant del castell. Però en aquesta zona a més de les fites que hi ha al mapa, també han posat fites-trampa per tal de fer-nos equivocar. Haig d’anar en compte i tinc que tornar algunes vegades a mirar el mapa per tal d’assegurar-me que és la fita que busco i no pinçar una fita equivocada que em desqualificaria.
Dono per acabat el circuit de memòria i ja de baixada només em resten 6 fites per acabar. Un cop n’he localitzat 3, giro el mapa i veig que una de les que em queda està a la part alta de Berga i tinc que tornar a pujar! A les curses d’orientació s’acostuma a portar el mapa doblegat per tal de facilitar l’orientació, i més avui que el mapa era molt gros. Però aquest costum m’ha jugat una mala passada.
Després de la pujada i la pinçada de la fita oblidada tot és avall. Mentre pujava havia decidit per on baixaria i vaig tot el ràpid que puc per acabar el circuït pinçant les dues que em quedaven i lliurar la tarja amb un temps de 1-21-34. M’ho he passat molt bé. He fet el 15 de 18 classificats. No està malament per ser el meu primer C1 complert. He mirat els temps del C2 (18 fites, sense circuït de memòria), i segurament hauria pujat el podi. Llàstima perquè el premi pels tres primers eren uns cistells amb llonganisses i altres embotits.