diumenge, 22 de juliol del 2007

Nocturna a Mataró

De nou una cursa nocturna. L’estiu passat va ser a Arbúcies i aquest any serà a Mataró dins de la celebració de la Festa de les Santes. Forma part del circuït Oros. Tornaré a provar una cursa urbana de circuït C1, el circuït dels experimentats, com fa dues setmanes a Berga. Es surt del costat del port de Mataró. Hi haurà fites per la sorra de la platja i per la ciutat, a les dues bandes de les vies del tren, amb un únic lloc de pas soterrani. Em trobo amb dos companys de club en els moments previs.
La cursa té unes peculiaritats que ens expliquen abans de començar: 18 fites en una cursa score i 6 fites en una cursa lineal. Del conjunt de les dues curses s’ha de descartar una fita. El mapa de la cursa lineal el recollirem en un lloc marcat en el mapa de la cursa score. Està clar que l’estratègia de cursa serà un factor fonamental.
Donen la sortida i sense temps de mirar el mapa ja estic corrent endavant. Segurament aquesta és una errada, però no vull perdre temps. Faig tres fites que estan agrupades entre els bars i restaurants propers al port. La primera d’elles molt amagada dins d’uns matolls costa de trobar. Abans de abandonar la zona faig la fita que hi ha prop de l’espigó on em trobo una gentada fent cua per marcar la tarja. Són tots els del circuït C2. Malgrat tot la faig ràpid.
Observo que el mapa té com dues parts i no acabo d’entendre com s’enllacen. Decideixo fer totes les fites de la part del mapa on em trobo i després ja veuré que fer. Ara toca anar a la platja. No és fàcil córrer per la sorra, però les fites van caient una darrera l’altra, una d’elles penjada dalt d’una d’aquesta mena de teranyines que hi ha als parcs infantils. Les curses en modalitat score em creen tensió, però les trobo divertides. Faig la darrera fita d’aquest sector. I ara tinc que buscar com anar a l’altre sector.
La segona part del mapa que en un principi havia pensat que corresponia a l’altra banda de les vies ara veig que també és una zona costanera ja que hi té representada una zona blava que correspon al mar. Com que no ho entenc, ho pregunto a algú que passa per allà amb el mapa i el frontal. M’explica que un mapa és la continuïtat de l’altra i resulta que jo estic a l’extrem oposat on tenia que anar.
Tinc que tornar enrere com un inexpert que encara sóc en això de les curses d’orientació. Em fa ràbia. Seran aproximadament 1500 metres de més. Em poso a córrer pel passeig marítim tot el ràpid que puc. De tant en tant miro el mapa per ultimar l’estratègia. Decideixo deixar de moment les dues fites que em resten a aquesta banda de la via i anar a buscar les de l’altra banda, així com recollir el mapa de la part lineal.
Un cop he passat el pas soterrani em trobo una zona de passeig amb petits cercles fets amb arbres, matolls o de ciment. Cal estar atent i anar comptant per trobar el lloc exacte de les fites.
Recullo el mapa de la part lineal. Encara em resten 5 fites del score, i 11 en total. Decideixo fer totes les fites que hi ha aquesta banda de la via, abans de tornar a passar el pas soterrani. Allà ja decidiré quina em deixo. Tota aquesta part la faig amb un altre corredor. A vegades arribo primer jo a la fita, a vegades arriba ell; anem ràpids. Un desorientació momentània abans de tornar a creuar el pas soterrani fa que el perdi de vista.
Ara ja vaig de tornada, només em queden 6 fites que vaig trobant. Decideixo deixar la 23 ja que està entre les roques de la platja i crec que em farà perdre temps.
Ja les he fet totes! Només em queda la última que està en unes palmeres a prop del control d’arribada. Vaig ràpid pel passeig. El company que havia perdut abans d’entrar al soterrani, m’avança (i jo què pensava que el tenia al davant!). Estem arribant. Accelero i arribo primer a la darrera fita i al control d’arribada. M’ho he passat molt bé! Temps final 1-08-30, 24 de 44. No està gens malament tenint en compte el problema d’interpretació que he tingut amb les dues seccions del mapa. Bé, aquesta errada m’ha servit per aprendre una cosa més d’aquest complex món de les curses d’orientació.