dijous, 17 d’octubre del 2013

Mala cursa a Gurb

Des que practico orientació havia pensat que un terreny interessant per fer una cursa seria una zona amb les típiques margues de la comarca d'Osona. La cursa de Gurb serà la meva oportunitat. 


D'entrada sóc conscient que malgrat que la distància és molt curta (1,7 km.) i amb poques fites que no serà una cursa fàcil. Caldrà agafar-s'ho amb calma i no tenir pressa en prendre decisions
Fa una bona temperatura. Tenim una bona estona des del centre de competició fins a la sortida. La cursa serà just sota el turó de la Creu de Gurb. En aquest passeig previ passem per un torrent que em recorda el Torrent de Colobrers.
A la primera fita ja m'enredo pel mig d'una zona amb molt sotabosc que em costa de travessar. A la segona torno a perdre temps. Costa orientar-se entre tants tàlvegs. Sembla que començo a entonar-me i enllaço unes quantes fites sense massa problemes, excepte una fita que està darrera un monticle que me la tapa i malgrat ser molt a prop no la trobo de primeres.


Però on perdre molt de temps serà en la setena fita. No interpreto bé el mapa. Primer volto per la zona de les margues sense localitzar-la. Es troba en un tàlveg que no aconsegueixo trobar. Entro en la riera on suposo que la puc trobar però la cerco per la banda dreta i no la veig. Després d'una volta considerable torno a la zona de margues. Finalment sóc conscient que està en la riera per la que ja havia baixat abans, però a l'esquerra. Allà està. Un cop a casa sempre és molt més fàcil interpretar el mapa i no sembla pas tan difícil.
La resta de fites ja no em presenta cap dificultat però amb l'acumulació de temps perdut que porto acabo amb 1-39, quant havia pensat fer al voltant d'una hora o menys. Darrerament sempre tinc problemes amb algunes fites i malgrat trobar-me bé físicament faig curses que és millor oblidar. Crec que es tracta d'un problema de concentració.