dilluns, 13 de juliol del 2015

Entrenament per la Serra de l'Obac

Feia dies que tenia ganes d'anar a córrer per la muntanya. Aquest recorregut també feia temps que el tenia entre cella i cella. És el recorregut número 14 (Mata-rodona i la carena del Camí Ral) de llibre de Córrer per la Muntanya. Serà el primer que faci fil per randa seguint el llibre. Em fa gràcia perquè podem dir que és el recorregut apadrinat per Josep Mirabet, un dels grans coneixedors de la zona i amb el que he gaudit moltes vegades d'aquests racons i corriols.
Per evitar la calor començo ben d'hora, des de l'Alzina del Salari. La pujada al Coll de Tres Creus la faig caminant i així aprofito per escalfar. Un cop al coll agafo el corriol que tinc just al davant en direcció a La Porquerissa i a la Font de la Pola. Malgrat algun tros amb pedres es de bon córrer. Ressegueixo el Quarto de Reixa fins arribar a un collet que hi ha entre aquest i la carena de l'Espluga. Segueixo endavant sempre en baixada i surto a la pista amb el Turó de l'Espluga just al davant. Agafo a la dreta fins trobar l'encreuament amb la pista de Matarrodona. (4,6 km. i 44 minuts)
En tinc per una bona estona de pista i procuro anar a un bon ritme. Quina sorpresa! Fa poc que han passat amb alguna mena de màquina i està perfecte sense gairebé cap pedra. Aprofito per gaudir del córrer i del paisatge que m'envolta.

Encara no fa molta calor i tinc la sort que està una mica emboirat i m'estalvio córrer sota un sol de justícia. Sense més ja sóc a Matarrodona (més de 10 km. i 1-26 a poc més de 8min. el Km.).
Deixo la pista per un corriol no massa visible que surt a l'esquerra en direcció a una gran torre d'alta tensió. Aquí es pot córrer poc ja que cal estar amatent a les fites i a les poques marques de pintura i anar amb compte ja que el desnivell és molt pronunciat fins arribar gairebé al fons del torrent de la Font de l'Hort que cal resseguir fins a la Font de la Cruïlla on creuo la magnífica Riera de Matarrodona. Donen ganes de resseguir aquesta riera avall, però ho deixo per un altre dia.


M'enfilo pel corriol que tinc al davant amb marques del recorregut dels Tres Monts. De nou caminant fins assolir el Coll de la Morella (12,5 km. 1-55). Aquest era l'únic tram del recorregut d'avui que no coneixia. Ja torno a ser a un camí conegut, el camí ral que mena de La Barata a Sant Jaume de Vallhonesta.

Malgrat que pica una mica amunt es de bon trotar. Deixo a l'esquerra els Hostalets del Daví, antic hostal del camí ral.


Sense abandonar el camí ral arribo al Coll del Correu (14.7 km. 2-22).
Ja resta poc, gairebé tot pujada i algunes amb fort desnivell. Em marco com objectiu acabar l'entrenament al voltant de les 3 hores i amb una mitjana de 10 min. per km. Ho veig possible. Pujo a bon pas, trotant i corrent sempre que el camí ho permet. La calor ja es comença a fer notar. Sort que ja estona que aquests corriols són ben ombrívols amagats sota els arbres i això fa de més bon córrer.

Deixo a la meva dreta el Paller de Tot l'Any i enfilo la darrera pujada fins agafar el GR5 que resseguint la base del Castellsapera em mena ja per un corriol força planer fins al Coll de Tres Creus.


En el darrer km. en baixada fins a l'Alzina del Salari on m'espera el cotxe puc aprofitar per deixar-me anar. Total han estat 18,4 kms. i 3-02-21 amb una mitjana de 9-55 per km. i 798 metres de desnivell positiu.
Ara que ja conec bé aquesta ruta serà qüestió de provar-ho un altre dia a veure si faig un millor temps.

1 comentari:

Ricard Masferrer ha dit...

Després de l'estiu i al cap de dos mesos repeteixo l'entrenament per comprovar si he millorat i així ha estat. 2-45-51 a 8-57 x km. Molt satisfet.