diumenge, 8 de setembre del 2019

Per complir amb la tradició, cursa de Festa Major

Cursa Festa Major de Sabadell
7,2 km. 5-29 per km. 572 de 1316 classificats

Segueixo la tradició i m’inscric a la cursa popular de la Festa Major sense tenir massa clar si al final la correré o no. De fet no em decideixo a fer-ho fins el dia abans. Aquesta és 41ª edició, i serà la meva participació número 32.

Em col·loco a la línia de sortida amb un pare d’ex-alumne que m’he trobat escalfant i sortim junts sense cap pressa. No tinc cap objectiu clar, però m’agradaria millorar el temps de l’anypassat, o sigui, baixar de 40. Faig tota la baixada amb el pare. Passo el primer quilòmetre molt per sobre de 6. Quan comença la pujada em poso a prova. A veure quin ritme soc capaç de portar després de 4 dies trescant pel Pirineu Francès?

Tinc bones sensacions. Em noto ràpid i començo a avançar gent. Faig tres quilòmetres gairebé al mateix ritme (5-33, 5-31 i 5-32). Passo el km 4 amb 23-15. Ja vaig millor que en l’edició de l’any passat i ja s’ha acabat tota la pujada. Estic gaudint de la cursa. Passat el km. 6 tinc clar que baixaré de 40. Em trobo al Roque Lucas, ens saludem i xerrem una estona.

Ell diumenge passat estava fent la UTMB. M’explica que va tenir que deixar-ho al km. 100. Com que fa els 21 i va un ritme més lent segueixo endavant. Per cert, el Roque ha fet totes les 41 edicions.

Faig el darrer km. a 4-59. Tot un èxit per mi, encara que cal tenir present que és en baixada. Aturo el crono en 39-30, un minut menys que l’any passat i sense fer cap entrenament específic. Estic molt content.

2 comentaris:

Dioni Tulipán ha dit...

Doncs sí, bona cursa Ricard! Millorant i amb bones sensacions.

Brutal el teu amic Roque... havent fet totes la mitjes de Sabadell i a sobre la UTMB.. uff.

Ricard Masferrer ha dit...

En Roque havia estat company de classe a Batxiller Superior. I amb ells ens hem anat retrobant en les curses en les que hem coincidit al llarg dels anys. Acostuma a fer moltes ultres. Si no vaig errat ha acabat 6 vegades la UTMB, i moltes altres bestieses. I a més sempre el trobes amb un somriure.
Realment em va anar millor del que esperava.