dissabte, 19 de gener del 2008

La cursa de les punxes o maleïda 14

Com l’any passat la cursa del Pla dels Capellans és la primera cursa de l’any. Aquí m’estrenaré en una cursa en el circuït C1, el més difícil. El meu objectiu és aprendre.
Ja conec el lloc i això fa que m’orienti fàcilment en el triangle. Vaig trobant les fites sense dificultat, la primera al costat d’un camí, la segona en una rasa, la tercera al peu d’un talús. En tot moment estic orientat encara que en algunes vegades perdo algun temps donant més volta de la necessària. En moltes fites em trobo amb dos orientadors més. A vegades arribo primer jo, altres vegades arriba algú d’ells dos. Per recorreguts diferents anem més o menys fent els mateixos temps.
Tot és així fins arribar a la fita 14. Crec que estic al lloc, però no la trobo. Estic sol, no passa cap altre orientador i vinga a donar voltes i no hi ha manera de trobar-la. Tan bé que anava! Cerco referències i crec estar al lloc adequat, fins que decideixo buscar una cruïlla de camins que hi ha al mapa. És quan m’adono que estic en un altre lloc, no lluny de la fita 14, però suficient per no trobar-la.
De nou orientat, la trobo amb facilitat i segueixo endavant, emprenyat amb mi mateix. De nou torno a anar ràpid a trobar les fites. De la 15 a la 16 sóc capaç per primera vegada de trobar una fita seguint les corbes de nivells. Em poso content.
La 19 està molt allunyada de la 18 i decideixo anar-hi el més recte possible, passant dels camins i també em va bé. La 21 i la 22 tenen el número intercanviat, però no suposa cap problema i a partir d’aquí tot és molt ràpid fins a la 28.
He acabat amb 1-27-16 i 32 de 37. L’any passat vaig fer 1-12 però era el C2 amb 10 fites menys. Ha estat una llàstima l’errada a la fita 14. No sé exactament el temps que he perdut, però ha estat considerable.
Com l’any passat acabem tots comentant la jugada mentre ens traiem les punxes que portem enganxades a la roba. Ben bé aquesta cursa podria rebre el nom e la cursa de les punxes.