dilluns, 30 de juny del 2008

Mala cursa

Ahir cursa d'orientació a La Mussara. Feia molta calor i des del primer moment no em vaig trobar còmode. La cursa era curta, 3.400 metres i només 11 fites. El guanyador estarà al voltant de l'hora.
Vaig trobar les tres primeres fites sense dificultats, però no tenia bones sensacions. La quarta estava a dalt d'un turó al costat d'una roca, però allà dalt estava ple de roques. Quina seria la bona ? Amb una mica de sort la vaig veure allà davant meu. No estava malament, encara podia assolir un bon resultat.
La cinquena no és massa lluny i intento arribar-hi a rumb. No hi ha massa referències i sembla no haver-hi un altre solució.
Trobo el monticle de pedres assenyalat al mapa i les roques on ha d'estar la fita són allà. Ja la tinc! Però resulta que no ni és. Miro i torno a mirar i no la veig, amplio el cercle de la meva recerca, però no hi ha manera.
Torno enrere i repeteixo la aproximació. Vaig a parar al mateix lloc. Ho torno a provar i no paro de voltar pels mateixos llocs. No són l'únic. Allà ens trobem uns quants orientadors cercant la mateixa. En alguns moments penso que potser avui em tocarà abandonar. Mai m'havia passat pel cap en una cursa d'orientació. Finalment i de casualitat la trobo. He passat més de mitja hora. Ja no tinc res a fer de cara a una bona classificació. Després a casa i mirant el mapa amb compte entenc quina ha estat l'errada.
La resta de fites són fàcils i ràpides. No presenten cap problema, situades en llocs fàcilment recognoscibles en el mapa. Arribo a la meta decebut. Avui no ha anat bé. Comento la cursa i el meu problema amb la resta de competidors i companys. Finalment he fet quart. Darrerament ja m'havia acostumat massa bé.