diumenge, 14 de setembre del 2008

Ultrallarga a prop de casa.

A pocs minuts de casa, a la Serra Galliners, lloc pel que acostumo a entrenar es fa el campionat de Catalunya d'Orientació de Ultrallarga. Són 16 km., 29 fites i 760 metres de desnivell positiu. Hi ha un màxim
de 4-30 hores per acabar-la. Si faig 7 fites per hora acabo dins de control. Serà un bon entrenament per la marató de Sant Llorenç Savall del 26 d'octubre.
Abans de la sortida puc saludar a uns quants coneguts que feia temps que no veia.
La sortida és en massa. O sigui, tots junts. Darrers consells del traçador del circuït: “el mapa té pocs detalls. És aconsellable no arriscar-se i anar pels camins. Compte amb les baixades, algunes rellisquen molt. Hi ha dos passos subterranis per creuar autopista i carretera, un d'ells especialment brut”.
I a córrer. Trigo molt a situar-me i segueixo als que tinc al davant, però no tinc clar on sóc. Vaig fent com els altres per diferents camins, però no m'acabo de situar en el mapa, fins que pregunto a un company. Ara ja sé on soc, i aviat tinc la primera fita al sac, i la segona, una estona més tard. Em dirigeixo cap a la tercera, per un camí ample i canvio la decisió de l'itinerari a agafar varies vegades. Finalment no prenc la millor opció i tinc que salvar grans desnivells de baixada primer, però també de pujada. Per seguretat el camí a partir de la 3 està marcat. Després de la 4 hi ha unes cordes per baixar fins el pas per sota l'autopista, el típic tub, però ple d'un fang negre i fastigós que fa una olor sospitosa. Sortint del pas ja tenim la 5 i una mica més a munt, al costat de la imatge religiosa que hi ha a prop de Sant Feliuet, la 6 amb avituallament líquid i sòlid.
Des d'aquesta fita es surt per fer la 7 (53 minuts) i 8. Ho faig baixant a un camí i després fent una forta pujada seguint una línia elèctrica (a casa veuré que hi havia un millor camí amb menys desnivell). I torno a la 6 que ara és la 9.
Repeteixo per sota la línia elèctrica per arribar a la 10 i la 11. De nou ha estat una mala opció. Torno a la 6, que ara s'ha convertit en la 12 i ja marxo definitivament de la zona en direcció a la 13 i 14 (1-27) i un nou pas soterrani per sota d'una carretera. Aquest no està brut.
Passo per una riera seca que fa ziga-zagues i després d'un camí en pujada ja tinc la 15. A partir d'aquí ha augmentat la distància entre fita i fita i per tant serà difícil mantenir aquest bon ritme. Poc després de la 15 atrapo a un orientador que portava davant des de la 11. Optem per camins diferents i l'he deixat enrere. Ja tinc la 16.
A la 17 hi ha una via directe, però sembla arriscada i prefereixo anar segur i no jugar-me-la. Torno a córrer per dins d'una riera seca. És divertit. M'atrapa un orientador i decidim sortir de la riera pel dret, malgrat que el camí no és clar. La jugada ens surt bé i arribo en solitari a la 18. S'ha quedat al darrere.
Fa estona que tinc sed.Per arribar a la 19, toca donar volta i passar de nou per la primera de les rieres seques. Aquí hi ha aigua. Em bec una ampolla en un no res. El camí cap a la 20 és de forta pujada i després baixada. Ja a casa veuré una alternativa al mapa en la que s'obviava tot aquest desnivell.
Per arribar a la 21 he estat pensat dues alternatives. No tinc clar d'haver escollit la millor. El camí no para de pujar. Tinc dubtes d'estar en la bona direcció. Penso que si m'he equivocat i tinc que tornar enrere hauré perdut molt de temps. No ha estat així.
Passo de llarg, però rectifico (2-42). Aquí torno a tenir aigua.
Allà coincideixo amb un altre orientador, però a la sortida de la fita escollim rutes diferents. Agafo un camí estret en lleugera baixada que m'agrada i pel que puc córrer. Ja està la 22 i la 23. Ara torno a passar per la zona marcada i el pas soterrani enfangat per fer tres fites (24, 25 i 26) per les que ja havia passat abans (3, 4 i 5).
Començo a estar cansat, i em costa agafar un bon ritme de cursa, sobre tot, quan hi ha pendents, però si espavilo encara baixaré de les 3-30. Però no serà així i acabaré en 3-35-22 el 26 de 40 participants. El primer ha necessitat dues hores per fer-ho. Estic satisfet amb el meu resultat i a més m'ho he passat d'allò més bé, i amb bones sensacions al llarg del recorregut. Soc el participant de més edat de la cursa amb diferència. No em puc queixar del meu temps.