dilluns, 8 de setembre del 2008

Dos dies a Moià o lliga espanyola per tornar a començar

Inicio la tornada a la competició després de les vacances d'estiu amb una cursa de lliga espanyola a Moià. Són dues curses en dos dies, el dissabte la llarga i el diumenge la de mitja distància.
Aquesta serà la meva primera participació en la lliga espanyola. Corro en la categoria de H50.
Ja he escalfat una mica i tinc ganes de començar. Són 5.200 metres i 16 fites per endavant. Som-hi. Primera i segona fites fàcils. La tercera està en la mateixa corba de nivell, però de cop i volta noto que he baixat massa i que no estic on toca. Haig de pujar i allà està la fita esperant. Una nena em pregunta on estem i li explico. Anem per la 4 i toca pujar i esbufegar, però porto un bon ritme. La 5 no és gens fàcil, ja que s'han de baixar diferents marges i es fa difícil saber exactament quin és el que correspon a la fita. I evidentment després de baixar toca pujar per trobar la 6. La 7, 8 i 9 són ràpides. Encara vaig força bé.
A partir d'aquí començaran les complicacions i malgrat no cometre grans errades vaig acumulant minuts de retard. La 10 està molt llunyi opto per fer una aproximació per camins, després a casa veuré una millor opció. I a més ja a prop de la fita em passo de llarg i tinc que tornar enrere. M'acostuma a passar en les baixades. Aquest és un dels aspectes que tinc que millorar.
Per arribar a la 11 cal baixar fins un rierol sec i després pujar marges amunt. És difícil precisar quin és el marge on es troba. Després de donar algunes voltes veig que estava una mica més amunt d'on la cercava. Una altra de les meves errades típiques.
Per arribar a la 12 no escullo el millor itinerari i arribo a una tanca i un camí que em serveix per reorientar-me. La 13 està lluny i tot és pujada. La 14 està en baixada i primer no arriba mai i després em passo de llarg i tinc que tornar enrere. Les dues últimes ja son fàcils. Han estat dues hores gairebé justes. El primer ho ha fet en 1 hora 15. He fet el 10è de 14. Calculo que sense errades podria haver estat al voltant de l'hora i mitja. És evident que tinc molt a millorar



El diumenge torno a Moià a fer la cursa de mitja distància, també són 16 fites però aquest cop només 2.800 metres. Escalfo bé i surto ràpid. Fins a la fita 5 estic entre els primers. A la 6 baixo per un marge quan no ho tenia que fer i perdo una mica de temps. La 7 també la trobo ràpid i sense problemes, però encara ara no entenc que vaig fer. Quan encaro la 8 em trobo en una cruïlla de camins que no identifico en el mapa. Tenia que trobar un camí, però no una cruïlla. La pregunta és on soc. Fins que no localitzo un dipòsit
d'aigua proper no m'acabo de situar del tot. Aquí s'ha esvaït del tot la possibilitat de fer un bon resultat.
Després de pujar una mica en la 9 toca baixar i molt per cercar la 10 i 11. La 12 torna a estar en una pujada plena de marges i on és difícil decidir quin és el que correspon a la fita. Però mira allà està.
Les darreres tornen a ser ràpides. Faig la 15, això s'ha acabat, però la 16 és a l'altra banda d'un camp d'un camp de conreu on es veu la marca per on han passat alguns orientadors, però sempre he llegit que no es poden travessar els camps. Tinc dubtes del que tinc que fer. Decideixo donar la volta al camp. Quan ja ho he començat a fer trobo a un corredor que travessa el camp i vaig darrera seu. S'ha acabat el segon dia. Ho he fet en 1 hora i 1 minut.
El primer ho ha fet en 45 minuts. He tornat a ser el 10è de 14.



No han estat unes curses fàcils. Malgrat no cometre grans errades, he perdut massa temps: petites desviacions del rumb, càlculs de distància una mica equivocats, dificultats en seguir una corba de nivell, no he triar els millors itineraris entre fita i fita. Però el lloc m'ha agradat, així com la organització que sempre em sembla com quelcom molt complexe. I a més en tot moment, malgrat les petites errades he estat capaç de rectificar en cursa i anar trobant les fites.