diumenge, 28 de setembre del 2008

A Vallfogona torna la Copa

L'estiu ja ha quedat enrere i tornen les curses de Copa de Copa Catalana. Aquest cop és al petit poble de Vallfogona del Ripollès envoltats d'un magnífic paisatge i amb una cursa molt ben organitzada pels Aligots.
Fa una bona temperatura per córrer. Les sortides es retarden al voltant de 15 minuts. 
Tinc per davant 4.400 metres, 15 fites i 265 m. de desnivell. I només sortir tinc problemes per trobar la primera fita. No acabo d'entrar en el mapa i no m'acabo de situar-me en el que representen els diferents colors, fins i tot torno al triangle de sortida. Feia molt de temps que això no em passava. Finalment aconsegueixo interpretar on estic i trobo la primera fita.
He perdut molt de temps i he tirat per terra les meves aspiracions d'assolir un bon resultat. M'enfado amb mi mateix. Vull recuperar el temps perdut. Corro per terreny obert passant per sota d'una casa fins arribar a la segona fita del matí. Surto disparat cap a la tercera. La tinc ben a prop, a l'altra banda d'una petita riera. No veig un filat i ja sóc a terra. No m'he fet res, però al córrer sento un petit  dolor a l'isquiotibial de la cama dreta. Ja tinc la tercera. Corro en baixada just al costat d'un límit de vegetació, fins trobar un petit bosquet on suposo que trobaré la quarta fita. No hi és. Hi ha molts orientadors cercant la mateixa fita. Alguns sembla que fa estona que la busquen i no la troben. Penso una mica i surto a cercar un camí que fa de línia de parada. M'havia equivocat i la fita estava més lluny. Ja la tinc. En aquesta errada no he perdut massa temps ja que he rectificat ràpid.
La 5 sembla complicada. Travesso un riu i començo a buscar un corriol que ha de pujar per un esperó. Al cap d'una estona el trobo i tinc que vèncer un fort desnivell. Arribo a un bosquet on hi ha unes vaques. Travesso i trobo la fita. La següent és lluny, no m'atreveixo a anar pel dret i torno pel mateix camí que havia pujat. Baixo corrent fins a una amplia pista que amb una llarga pujada em portarà a una corba ja a prop de la sisena fita de la jornada. Deixo el camí i segueixo en forta pujada pel costat d'unes pedres ben marcades al mapa i ja la tinc.
Acabo de pujar fins al camí i arribo a l'avituallament. Ara toca endinsar-me dins del bosc sense perdre alçada. Tinc la sensació que ha d'estar més abaix i baixo a buscar-la, però no era així em toca pujar de nou per una forta pendent. Travesso un terreny obert fins a un petit bosquet que vorejo per trobar la vuitena. Segueixo endavant en la mateixa direcció i arribo a un lloc on em costa identificar on sóc. Crec que estic a prop d'un bosquet assenyalat al mapa, però no és així. Des d'allà veig unes quantes roques i crec que allà pot estar la fita i així és.
La 10 està en un tàlveg. Ara toca baixar, tinc el tàlveg identificat però no sé a quina alçada trobaré la fita i el vaig passant d'un cantó a l'altre mentre baixo fins localitzar-la. Surto d'allà per un petit corriol per dins d'un
bosc fins arribar a un terreny obert amb forta pendent. Dins d'una barraca de pastor hi ha la fita. Des d'aquí és té molt bona visió del que resta de cursa. Baixo fort per la pendent, travesso un camp, un petit barranc, i la fita està a la punta del següent camp. Ara enrere fins travessar un pont: nova fita. Només en queden dues dins del poble. Però per arribar al poble s'ha de fer una pujada de fort desnivell. Intento córrer però no puc fins arribar als carrers. Ja tinc les dues últimes i esprint final.



Han estat 1-43-05 de diversió. Al final i malgrat l'errada a la primera fita he fet segon amb només 4 segons de diferència respecte al tercer, i a menys de dos minuts del primer. Les classificacions de H45 comencen a estar ajustades, hem arribat tots amb molt poques diferències de temps.