diumenge, 13 de setembre del 2009

Canet rock orientació

La tornada a la Copa Catalana després de les vacances ha estat a Canet, en el típic terreny del Maresme, amb fortes pujades, molts camins, boscos penetrables que permeten una cursa ràpida i roques per arreu. Es tractava d'una cursa de 3750 metres, 195 metres de desnivell i 15 fites.
El repte inicial que em plantejo és fer la cursa en menys d'una hora. Començo amb calma per tal d'assegurar les primeres fites. Un cop passada la segona fita i ben situat en el mapa continuo corrent per un corriol que pràcticament no abandonaré fins la fita 6, excepte sortir del mateix per trobar els diferents controls que es situen en un element del terreny proper ja sigui, un tallat, un arbre o una roca. En algunes d'elles surto una mica massa aviat del camí i això em fa perdre temps. Un cop feta la 7, veig que hi arriba el Lluís Alsius que havia sortit 8 minuts abans.
L'itinerari fins la fita 8 l'inicio camp a través. Aviat se'm fa evident que és millor buscar el camí i així ho faig. A poc a poc vaig sumant petites pèrdues de temps. Una mica més de la meitat de la cursa i porto 33 minuts. Prop de la fita 9 i al voltant de la Creu de Canet ens trobem al mig del que resta d'un festival de música de la darrera nit. Ena havien avisat a la sortida que ho trobaríem, però tan la música com la gent i les tendes d'acampada que hi ha per la zona ens descentren una mica. De nou abandono el camí massa aviat i malgrat localitzar la fita sense problemes no hi vaig directe i torno a perdre una mica més de temps.
Aquestes petites pèrdues van sumant a poc a poc.
Faig una mica de marrada per arribar a la 10 i tenir que passar pel mig de la zona del concert no m'agrada. Finalment abandono la zona de la Creu de Canet i la música torna a quedar lluny, però l'elecció d'itinerari per
arribar a la 11 no és la millor i dono una mica de volta per arribar-hi. Allà em topo amb l'Indalecio que havia sortit 16 minuts abans.
La resta de fites fins al final no presenten cap problema. Son molt directes, per camins evidents. Tot és ràpid i aconsegueixo acabar amb 59-07 segons. Acabo molt satisfet de com m'ha anat la cursa. Tant el Lluís com
l'Indalecio han entrat darrera meu.
He trobat totes les fites sense problemes i en cap d'elles he perdut massa temps, encara que petites pèrdues si que hi hagut. Al final he estat quart i malgrat la bona cursa no he pogut pujar al podi. Segurament m'ha faltat córrer més ràpid entre fita i fita, però també és clar que fer-ho, suposa el risc de cometre errades. Tinc que trobar l'equilibri entre no fer errades d'orientació i anar més al límit de la meva capacitat física.