diumenge, 28 de març del 2010

Per segona vegada, la Cursa dels Mussols.

Mitja tarda del dissabte, encara és de dia, i em començo a preparar per anar a una cursa. No és el més habitual i a més no m'agrada massa córrer a la tarda o al vespre. Fa massa anys que estic acostumat a fer-ho al matí i em trobo estrany quan ho tinc que fer a la tarda. Però una cursa de muntanya, nocturna, tan a prop de casa i per una zona que conec prou bé, s'ho val.
De fet no agafo ni el cotxe. Surto des de casa trotant en direcció a Sant Quirze i en menys de 20 minuts ja sóc a la zona de sortida. Recullo el pitral sense problemes i comento la jugada amb Raül. Escalfant em trobo amb el Joaquín i també fem la xerrada. Ja és l'hora i ens col·loquem a la sortida, força endavant per cert. Allà també puc saludar a l'Iñaki.
Després d'una breu explicació de la cursa ens dóna la sortida Mireia Miró en una connexió amb eurovisió des de la Televisió Mussol.
La sortida en baixada és ràpida, però aviat arribem al pla i a les primeres rampes suaus, on tracto d'agafar un ritme sostingut que em permeti arribar amb forces a dalt de tot de la carena de la serra de Galliners. Encara hi ha una mica de llum de dia i porto el frontal apagat. M'agrada aquesta part de la cursa, tots en fila de a un i a un ritme relativament còmode. Quan veig que ja no queda massa per arribar a dalt al camí dels Monjos tracto d'accelerar i avanço algunes posicions. Passo per davant de l'avituallament on hi ha el Xavier i la Natatxa que m'animen i em recorden el meu repte de l'hora. Vaig bé però no ho veig fàcil. Després de pujar una mica més i planejar comença un tram de baixada per un corriol estret. Encara anem en fila de a un, però tracto de fer alguns avançaments quan el terreny ho permet.
De nou planegem, i poc a poc vaig quedant molt més sol. Perdo algunes posicions, ja que no puc mantenir el ritme. Una forta baixada i girem a la dreta i ja ens apropem al temut Mortirolo. Porto 50 minuts de cursa. Malgrat que en entrenament moltes vegades aconsegueixo pujar-lo sense caminar avui no és possible, vaig massa castigat de cames. Torno a passar per l'avituallament on ens animen d'allò més. Ara ja és tot baixada. M'agrada baixar i intento imprimir un bon ritme, però la poca llum del frontal no m'ofereix suficientment seguretat i no vaig prou ràpid. S'ha acabat la baixada i tinc ben a prop al Joaquín. Hem estat tota la cursa ben a prop. Miro d'atrapar-lo però no pot ser.
Temps final de 1-05-44 i posició 137 de 291 arribats, gairebé el mateix ritme de cursa que l'edició passada.
Bona botifarra final i felicitar al Raül pel seu tercer lloc i cap a casa, primer caminant i després trotant una estona.