diumenge, 18 de març del 2012

Mal inici a Canet

Comença la Copa Catalana d'orientació a Canet de Mar, en un mapa conegut com la Creu de Canet on ja vaig córrer fa més de dos anys. Després de gaudir dues temporades de les distàncies i les dificultats de la categoria H35 aquest any m'he inscrit a H40. Les curses seran més curtes.
Comencem amb una cursa de mitja distància de 2,5 km. i 160 de desnivell i 15 fites. Com que estic preparant la Trailwalker i necessito fer entrenaments llargs decideixo córrer mitja hora abans d'iniciar la cursa. Aparco el cotxe a prop de l'escola del Turó del Drac i faig un rodatge tranquil per la zona abans d'enfilar-me cap a la zona de competició. 

Calculo malament el temps i arribo a dalt de la Creu de Canet amb retard. Surto amb més de tres minuts de retard. Ja porto tres curses en les que em passa això. Malgrat tot vaig bé fins a la fita 6 (25 minuts de cursa), encara que podia haver fet una millor elecció d'itinerari en la 5, on de ben segur m'hauria estalviat un parell de minuts.
El símbol d'un tallat impassable no em deixa distingir en el mapa un camí ample i en lloc d'anar pel camí vaig pel bosc. Els minuts cauen ràpidament i el meu desplaçament pel bosc és molt lent i feixuc. Un cop a la zona de la fita em costa de trobar fins que no m'acabo de situar en una cruïlla de camins des de la que ja tot torna a ser fàcil. Han estat 18 minuts. 
A la 8 arribo bé, però una fita propera em despista i també perdo un parell de minuts. Faig la 9 i la 10 sense problemes i de nou quan ja sóc en unes roques que m'han de servir de punt d'atac per la 11 i a les que he arribat amb rapidesa, em confio i torno a perdre minuts. Aquesta vegada ha estat per manca de concentració. D'aquí fins al final ja serà bufar i fer ampolles.
He acabat en 1-27-35 i 25è de 28 classificats. Primeres conclusions de la temporada: encara no estic plenament en forma i haig de cuidar aquests despistes en cursa i estar més concentrat.