divendres, 12 d’agost del 2016

Nocturna per oblidar

Tenia ganes d'aprofitar la fresca i fer de nou una nocturna. Vaig baixar amb temps per donar un cop de mà al Felip en les prèvies de la cursa. Era una cursa en modalitat Rogaine. Teníem dues hores per assolir el màxim de punts possibles. 
Miro el mapa i penso quines seran les tres primeres fites que faré, però no estableixo cap tipus d'estratègia per la resta de la cursa. La intenció és aprofitar el temps en el que encara hi ha llum solar per fer aquestes tres fites i després ja pensaré en l'estratègia.
En les dues primeres fites (51 i 33) no sóc massa ràpid. El terreny està força brut amb la vegetació molt alta i cal anar amb compte. Malgrat això com que he vingut a divertir-me decideixo anar a rumb i camp a través per buscar la 43. Deixo els camps de conreu i intento anar a nivell sense pujar al turó. La vessant Nord del mateix és força neta, però la vessant Sud és molt més bruta. Arribo al corriol sense trobar la barraca de pedra seca on està la fita. Em trobo en un encreuament de corriols i veig com un equip deixa el camí per endinsar-se pel bosc a la cerca de la 43. No dubto i faig el mateix que ells, però no localitzem la fita. Ho deixem estar. S'està fent fosc i penso quina serà la meva estratègia.
Em dirigeixo cap a la 44. Agafo el corriol que sortia en direcció Sud al trencall on estava. De seguida tinc la sensació que no m'acaba de quadrar, però segueixo endavant. Un parell d'ulls brillants al mig del camí em miren. M'aturo. S'aixequen i es posen a volar. Era una au de bona mida. Fantàstic!
Segueixo endavant. Em segueix sense quadrar. I si no estic en el corriol correcte? Després de dubtar una estona, se'm fa evident que així és. Fins i tot, he estat a punt de sortir-me del mapa. Em toca desfer el camí fins el trencall i ara si trobo l'encreuament i la corba que em serveix per localitzar la famosa barraca de pedra seca on hi ha la 43. Porto més d'una hora llarga de cursa. Què faig?
Intentaré fer 3 fites més, entre elles la 71 la de més puntuació. Segueixo pel corriol. Intento anar ràpid. M'aturo en els encreuaments per no fer més errades. Travesso un camp d'oliveres. Al costat del camí veig la barraca que em serveix de punt d'atac per la 63. Hi ha molts arbres caiguts i no és fàcil arribar fins la fita. Retorno al camí i a córrer de nou. La 36 si puc ja la faré de tornada. Ja tinc la 71!
Sóc a baix de tot. Toca tornar fins a l'arribada i ara tot serà en pujada, un bon entrenament. S'ha de ser positiu. Em desvio per anar a la 36, quan ja sóc a prop veig que és molt difícil entrar a la vinya. Hi ha un talús farcit d'esbarzers que m'ho impedeix. No m'ho penso massa i desisteixo. Ara ja només es tracta de córrer.
A prop de la 33 travesso unes vinyes per trobar el corriol que m'ha de portar a l'arribada, però no el localitzo. Hi ha un tallat que no puc superar. Ja estic fora de temps. Ho intento arran d'una zona oberta més al Nord. Ja sóc al corriol, però amb les presses agafo la direcció contrària. Me n'adono quan miro que la direcció que porto no em quadra. Ara si que ja només és córrer. Arribo amb 17 minuts de retard m'emporto una bona penalització. Més de dues hores i només 5 fites. Tot un desastre! He estat l'últim. Menjo l'entrepà que portava amb una birra i dono un cop de mà al Felip per recollir.
De les males nits també s'aprèn. No es pot començar una cursa sense establir una mínima estratègia. De fet mentre estava corrent a les fosques vaig veure una possibilitat de cursa que m'agradava força i amb la que segurament hauria assolit un millor resultat i hauria finalitzat més satisfet. Què hi farem!
Dissabte, 30 de juliol de 2016
Distància: 9,8 km.
Desnivell: 241 m+
Temps: 2-23-48
Punts: 7