dimecres, 14 de maig del 2008

El segon dia dels Pirineus, subcampió de Catalunya

Dissabte a la tarda va estar plovisquejant, però per la nit no va parar de ploure. Per sort el diumenge no tan sols no plovia, sinó que feia un bon sol que es va aguantar fins el migdia. Era el dia del campionat de llarga distància: 3000 metres i 14 fites.
Des del pàrquing i centre d’informació de la cursa fins al lloc de sortida hi havia una bona caminada, la major part en pujada. Des de la sortida vèiem l’arribada.
Tot xerrant amb uns companys de les dificultats del terreny d’avui em despistoi se’m passa l’hora. Surto dos o tres minuts en retard.
És un terreny amb molt poques referències i cal estar molt atent per trobar les fites. Les primeres 4 fites em van força bé, però un cop estic a prop d’elles no són fàcils de localitzar, i això suposo perdre temps. Arribo a prop de la 5, hi ha molta gent buscant la mateixa. No hi és. Decideixo cercar un punt de referència clar (un camí) i tornar a començar. Ara si que la trobo. Per arribar a la 6 dono volta pels camins, cansat d’anar tota l’estona camp a través. Mirat després a casa estic segur d’haver perdut temps. Passo la 7 (mig camí amb gairebé 50 minuts).
Camí de la 8 m’avituallo. I a prop de la 8, tot pujant ple dret, coincideixo amb dos nois de la categoria H18 que fan el mateix circuït que fem els H45. Malgrat que no fem els mateixos recorreguts també coincidim en la 9 i 10. A partir de la 10 ja som de nou a la zona de tàlvegs del dissabte i cal estar molt atent per no equivocar-se.
Llegint bé el mapa arribo a la 11. Veig clar com arribar a la 12, però quan soc a prop decideixo baixar al fons d’un tàlveg massa aviat. La fita no està allà. M’he precipitat i perdo molt de temps buscant la seva ubicació correcte, passant d’un tàlveg a un altre com bonament puc. Un cop la tinc veig clarament que m’he precipitat en la meva elecció. Aquí acabo de perdre la cursa.
I ara a córrer fins el final: 1-36-52 i segona posició. No està malament. Llàstima de la fita 12. He tingut el campionat a la mà.