diumenge, 17 de novembre del 2019

Com evitar errades?


Dos Dies del Berguedà

Dissabte 16 de novembre de 2019 Campionat de Catalunya de Llarga Distància a Sant Corneli
Categoria H60 2,9 km. 11 fites 115 m.
Distància recorreguda 4,3 km. 13-59 x km. 164 m. 3r. de 5 classificats

Diumenge 17 de novembre de 2019. Cursa de Mitja Distància a El Jou
Categoria H60 1,5 km. 10 fites 65 m.
Distància recorreguda 2,2 km. 16-45 x km. 87 m. 3r. de 5 classificats

Dos Dies del Berguedà 4t. de 5 classificats.

El Berguedà disposa de molts bons terrenys per gaudir de les curses d’orientació. En aquest mapa ja vam córrer latemporada passada. És un terreny que m’agrada i en el que vaig gaudir. 


Les dues curses es desenvolupen amb temperatures fregant els 0 graus.

El dissabte és la cursa del campionat de Catalunya de llarga distància. La informació prèvia de les distàncies fa preveure que no serà massa llarga. Entro bé en el mapa i vaig agafant confiança. Un pal elèctric que confon amb un altre em fa perdre molt de temps cercant la fita 4 en un lloc on no estava fins que soc conscient de l’errada. Aquí he perdut ben bé 8 o 9 minuts. Torno a recuperar les bones sensacions. A la 8 no vaig tan directe a la fita com podia haver anat i segurament hi perdo un parell de minuts més. Encaro el darrer tram de la cursa i de nou perdo temps en la darrera fita. Estic convençut que entre la 10 i la 11 hi ha d’haver una manera de travessar ràpid la zona urbana, però no la sé veure al mapa i opto per fer el tram per intuïció i, en conseqüència torno a perdre temps. Es confirma que era una cursa curta per ser una llarga.

El diumenge també començo bé. Perdo una mica de temps en la 3 i la 6 però no massa cosa, però a la fita 8 torno a perdre massa temps. No identifico massa bé el relleu i la vegetació dels llocs pels que passo. Tinc molts dubtes d’on realment em trobo i d’on està la fita. Finalment la localitzo. Aquí m’hauré deixat entre 4 o 5 minuts.

Acabo els dos dies de Berguedà amb un regust agredolç. Dues bones curses amb bones sensacions que he tirat per terra per un parell d’errades en les que he perdut massa temps. Finalment se m’escapa el tercer lloc en el còmput dels dos dies per tan sols 38 segons.

La pregunta és, com puc evitar aquestes errades?

2 comentaris:

Dioni Tulipán ha dit...

El que no juga... no s'equivoca mai!! Però ja ha sigut mala sort d'arribar dos cops tercer i perdre el podi per tan pocs segons.

No tornarà a passar!!

Ricard Masferrer ha dit...

A la categoria normalment som 5 els que aspirem al podi. Dos d'ells son molt millors que la resta i si estant inscrits i no fan errades és molt difícil poder disputar les dues primeres places, però un d'ells no hi és sempre. Entre els altres tres hi ha força igualtat, però aquesta temporada m'acostumen a guanyar. Estic fallant més del compte.