diumenge, 19 de febrer del 2023

El Farell més lent, però hi segueixo present

 29ª. Cursa de Muntanya del Farell

12,2 km. 1-23-01 6-49 x km. 318 metres de desnivell positiu

251 de 279 classificats

Ja ha passat un any i arriba de nou la meva cita anual amb la cursa de muntanya del Farell. Gaudim d’una temperatura primaveral. Possiblement serà l’edició del Farell amb la temperatura més alta. En algunes edicions hi he passat força fred. Recordo un any en el que fins i tot van caure volves de neu.

Tants anys fa que tingui moltes anècdotes i uns quants Farells especials. Aquest ho tornarà a ser. Estic a quatre dies de canviar-me de pis, i no és un canvi del tot normal, ja que aniré a viure al que havia estat el pis dels meus pares, i on jo també hi he viscut en diferents èpoques de la meva vida.

Arribo amb temps i puc fer un bon escalfament. Ja fa unes setmanes que em trobo especialment lent a les pujades. De fet, no he sigut mai massa ràpid pujant. La meva especialitat sempre han estat les baixades boges. Els ritmes d’entrenament també són uns ritmes lents. Amb vistes de tot plegat, la meva previsió és que puc estar al voltant de l’hora i 20 minuts, si tot va bé. Queden molt lluny les edicions en que baixava de l’hora. La darrera vegada va ser el 2005.

Surto l’últim amb tota la tranquil·litat del món, però ja pels carrers del poble deixo algun corredor al darrere. A la zona de llambordes procuro anar per la vorera per evitar-les. El ritme no és pas dolent, encara que tampoc és per tirar coets.



S’acaba l’asfalt i comença la llarga pujada habitual. Són uns 1500 metres de pujada constant. Vaig fent a un ritme lent i avanço a alguns dels corredors que la fan caminant. Encara que en alguns moments penso que igual caminant aniria més ràpid, mentre la pugui fer trotant la meva idea és no caminar.

Com de costum, la zona de tobogans fins arribar a meitat de cursa la trobo divertida: ara baixo, ara pujo. Passo amb 44 minuts, molt per sobre del meu temps de pas de l’any passat. Però encara tinc possibilitats d’acostar-me al meu objectiu.

Quan arribo al punt on comença la baixada la pèrdua de temps és considerable i les possibilitats d’assolir 1-20 s’han esvaït del tot. Per tant, malgrat que baixo de pressa, com a mi m’agrada, no vaig pas tant ràpid com l’any passat. Segueixo avançant a alguns corredors en aquesta llarga baixada. 



El crono va passant inexorablement, per aturar-lo finalment a 1-23-01.

Avui ha estat el meu Farell més lent, però hi segueixo present un any més.