diumenge, 27 de novembre del 2005

La cursa de muntanya del Farell

Sóc tot un veterà a la cursa del Farell. He participat en les 13 edicions i normalment la utilitzo per posar a prova el meu estat de forma després del primer període de preparació de la temporada.
Aquests últims dies no aconseguia anar ràpid als entrenaments, però les sensacions eren bones. S’ha aixecat un matí fred. Al sortir de casa el termòmetre marcava 2º. Ja un cop a Caldes a la sortida he trobat com sempre un bon grapat de companys amb ganes de passar-ho bé. El comentari de tots era el fred i amb quina roba correria cadascú la cursa. Al final he optat per els pantalons curts, la samarreta de tirants i la gorra vermella de sempre.
L’objectiu que m’havia marcat era igualar la marca de l’any passat, la meva segona millor marca en aquesta cursa: 57-40. Al ser una cursa per camins de muntanya és molt difícil conèixer bé el ritme al que fas la cursa com passa en les curses d’asfalt. Però el coneixement del circuit fa que tingui unes referències de pas que em van bé per saber si porto el ritme adequat.
Faig els primers quilometres per mig del poble a un bon ritme. Deixem el poble i al cap de poc enfilem la pujada principal de la cursa. Em noto fort i arribo al final de la pujada amb 22-28. L’any passat havia passat amb 22-30, per tant vaig bé.
Ara ve un tros de baixades i pujades fins a la meta volant, ja passat el qm. 6. Passo amb 30-10, l’any passat 30-00. He perdut una mica, però res irrecuperable. Continuen les baixades i pujades. La meva nova referència és abans d’enfilar la darrera baixada cap el poble. Passo amb 45-40, l’any passat 45-00. Faré al voltant de 58-30.
Intento baixar el més ràpid possible. Acostumo a baixar molt ràpid avançant a molts corredors, però avui no ha estat així. Em trobava lent i no aconseguia la velocitat que a mi m’agrada al baixar.
Al final acabo amb 58-41, un minut més que l’any passat, però la meva quarta millor marca en els 13 participacions. M’he trobat fort a les pujades, però lent al baixar. Serà qüestió de treballar la velocitat de cara a la preparació de la Marató de Barcelona 2006.