dilluns, 18 de juny del 2007

Torno a les curses d’orientació després de mes i mig de no anar-hi. No ha estat una cursa massa bona. De fet, malgrat que ara ja no em perdo com a principis d’aquest any, en alguns moments quan soc a prop de la fita em costa acabar de trobar-la. Aquest és l’aspecte que tinc que millorar. A més a més, avui el bosc era molt atapeït i en alguns moments costava d’avançar. Això no m’agrada.
Era una cursa de 5000 metres i 12 fites. Les dues primeres són fàcils i no presenten cap problema. De fet revisant els resultats en aquest moment anava primer. Però en la tercera fita perdo molt de temps. Estava situada en un camp d’arbres, sabia més o menys per on es trobava, però no era capaç de veure-la.
La 5 i la 6 estaven al mig d’un bosc molt espès i aquí també perdo molt de temps. A partir d’aquí ja puc tornar a córrer i de fet trobar les fites ja no presenta massa dificultats, però en alguns moments perdo una mica la concentració i tinc que aturar-me per orientar-me de nou i continuar amb fiabilitat.
En la cerca de la 10, corro per un camí a l’espera de trobar un trencall a la dreta. Pel que porto corrent intueixo que ja he passat el trencall i torno enrere. Al tornar em trobo al Joan un veterà orientador que em diu que l’any passat ja es va perdre per aquí i aquest any ens hi perdem els dos. Al final la trobem i ara ja només és córrer, ja que les dues fites que resten sabem on estan. Acabo amb 1-36-58 i en la posició 16 de 31. He fallat en masses fites (3, 5, 6, 10).
Al final comentem els nostres recorreguts amb el Joan i m’explica com fer-ho per trobar una fita quan no hi ha cap element al mapa que em pugui ajudar a localitzar. Crec que si sóc capaç d’aplicar el que em va explicar podré millorar els meus resultats. Ja tinc ganes de poder practicar-ho!