dijous, 24 de desembre del 2009

Orientació gelada

La darrera cursa d'orientació de la temporada ha estat aquest diumenge a Avià, una cursa popular de 8700 metres i 24 fites amb temperatures sota zero.
Darrerament entreno poc, faig pocs quilometres a la setmana i em trobo lent. Aprofito la cursa per entrenar una mica. El mapa té tres zones ben diferenciades, el poble, els conreus i una zona de bosc amb alta penetrabilitat i amb una bona xarxa de camins.
Arribo a Avià glaçat. No funciona la calefacció del cotxe. No tinc que esperar massa i ja estic en cursa sense escalfar gens.


El fred m'ha tret les ganes de fer-ho.
Surto tranquil i sense massa pressa faig les primeres 4 fites. De la 4 a la 5 tinc una tirada llarga per un camí ample i vaig trotant.
Les següents seran les fites més divertides, en la zona més boscosa de tota la cursa, però un bosc força net. Alguna petita marrada i un petit despiste al treure pedres que tenia a la sabatilla i que em fa tornar enrere per recuperar el sportident que havia deixat al terra al treure'm els guants.
A partir de la 10, que per cert no funcionava bé la base del sportident, tornem a la zona de camps de conreu i camins on es pot córrer bé. No massa en el meu cas.
Intento augmentar el ritme de cursa, però no passo de trotar simplement. Els guants em comencen a molestar i me'ls trec.
Passo la fita 12, meitat de cursa, en poc més d'una hora (1-04). Ara dues fites a la zona del poble per tornar de nou als camps de conreu. Es pot córrer de manera continuada, ja que no hi ha cap dificultat d'orientació. A la 18 atrapo a l'Àlex, company de club que havia sortit per darrera meu, però que m'havia avançat en part arrel de la meu pèrdua de sportident entre la fita 7 i 8. Però no el puc seguir, va més ràpid
que jo. Encaro la darrera part de la cursa de nou al poble i acabo amb 1-47-05 en posició 23 de 53 inscrits.
He finalitzat la temporada amb 29 curses d'orientació fetes i 5 podis, tots ells en la primera part de la temporada abans de l'estiu. Es nota la falta d'entrenament regular.