dissabte, 20 de març del 2021

Un any i dos mesos després

V Rogaine del Berguedà (Casserres), el Rogaine del Xavi, Copa Catalana i Lliga Estatal Iberogaine.

32,6 km. 6-09-55 11-20 x km. 800 metres de desnivell positiu

3rs. Superveterans d’11 equips classificats

Després d’un any i dos mesos torna una Rogaine. La que obre el foc és la Rogaine del Berguedà. I com en el2019 serà al municipi de Casserres. Ja teníem ganes de poder tenir un mapa a les mans i una brúixola als dits i cercar fites al mig dels boscos.

La nostra categoria, la categoria dels supers, ha canviat molt. La vam iniciar nosaltres a finals del 2012 i les primeres temporades érem l’únic equip de la categoria. Al cap de dos o tres anys van arribar altres equips però mai havíem estat més de 4 o 5 equips. Però els orientadors es fan grans i en aquesta cursa hi ha molta més competència. He comptat 13 equips de supers inscrits. A partir d’ara els podis de la categoria seran disputats, i més tenint en compte que els nous a la categoria són molt més joves que no pas nosaltres.

Arribo amb el temps just per cercar al Joan i entrar en la nostra zona de sortida. El camp de futbol està dividit en quadrants on s’han de distribuir els equips per preparar la cursa.

Al llarg de la setmana havíem pensat que seria una bona estratègia comptar els punts que hi havia a cada un dels quadrants del mapa, però amb el mapa a les mans veiem immediatament tres fites de molta puntuació (83-93-82) en el sector Nord-Oest i que semblen fàcils d’enllaçar. Així és. I a partir d’aquí comencem a establir l’estratègia. Primer passarem per tres fites de 5 punts i anirem en direcció Nord i girarem en el sentit de les agulles del rellotge recollint punts. Fem un càlcul de temps i establim un parell de punts on reconsiderar l’estratègia i deixem oberta la part final de la cursa en funció de com ens trobem físicament i del temps que ens resti per acabar.

Ja és l’hora d’inici del nostre quadrant i sortim la desena d’equips que hi estem. Ho fem caminant. Tenim 6 hores per endavant i no volem malgastar les energies només començar. No hi ha fites a prop del centre de competició i triguem més del que estem acostumats fins a la primera. És un gran alegria trobar-la després de més d’un any de sequera i mereix fer una foto de record.

Primera fita després d'un any i dos mesos

Tenim la impressió d’anar molt lents i de que no complirem amb la planificació prevista, però agafem velocitat de creuer i assolim el nostre objectiu de la primera hora de cursa: 4 fites i 24 punts al sarró. L’aproximació a la primera fita de 9 punts abans de complir l’hora ha estat resseguint una riera ben bonica. Ens agraden aquests llocs humits i amb aquesta vegetació tan i tan verda. Hem anat ràpids, una mica més de 6 kms. en aquesta primera hora. No creiem que puguem aguantar aquest ritme.

Sortint de la riera i deixant enrere la 93

En direcció a la 83 ens cal trobar un corriol que surt d’un camp de conreu, però no el trobem de primeres i acabem fent un petit camp a través fins localitzar-lo. No sabem si és el mapa que no està del tot ben dibuixat o nosaltres que no hem sabut trobar l’entrada del corriol. Seguim endavant sense més entrebancs. La 93, de nou està al mig d’una riera.

Un petit salt per no mullar-se

Seguim amb fites de bona puntuació: 65, 82, 73, 63 i 74. És una alegria creuar-se amb equips coneguts que feia tant de temps que no veiem. Es nota amb la mirada, i la lluentor als ulls. Ja portem tres hores justes i de nou circulem pel mig d’una riera per assolir la 92, la darrera fita de 9 punts d’avui.

Les pujades ja se’ns comencen a fer feixugues. Pincem la 62 i aprofitem que per anar a la següent, la 85, anem per pista per pensar,i acabar de decidir com acabem. Això fa que ens enredem una mica i hem de pujar un costerut marge pel dret en una zona de vegetació no massa agradable per dir alguna cosa. Segur que aquí hem perdut una mica de temps, però pincem la 85 i encara tenim dues hores de marge.

Ja ho hem decidit farem: 71, 41, 15, 80 i 50 i si podem també la 51. Ara ja el nostre ritme és molt més lent. I malgrat això a la 50 pequem d’optimistes o d’agosarats. Ens queda mitja hora i creiem que podem anar a pescar els 5 punts de la 51 i ens equivoquem. No hem valorat prou bé ni la distància ni les nostres forces. Arribem a la 51 que encara és força lluny de l’arribada i ja només ens resten 3 minuts. Penalitzem segur. Els minuts passen i veiem que ens cau a sobre la segona penalització de 5 punts. Ens esforcem i arribem molt i molt justos: 6-09-55. Penalitzem 10 punts. Cinc segons més hi hauríem penalitzat 15 punts. Per tant els 131 punts assolits es queden en 121, però fem podi. Som tercers empatats a punts amb els segons. Amb una millor estratègia final hauríem assolit la segona posició. Estem satisfets de com hem gestionat la cursa. Llàstima d’aquest final. En curses d’orientació sempre s’aprèn. La propera vegada haurem de tenir en compte on ens hem equivocat avui.

Pocs comentaris al final de cursa. Cadascú agafa el seu cotxe i cap a casa. Avui tampoc no hi ha ni avituallament final, ni lliurament de premis per evitar els contactes. Ha estat una bona forma de retrobament amb la competició després de més d’un any sense. A veure si hi ha sort i pot tenir algun tipus de continuïtat.

Dioni Tulipán ha dit...

Quina alegría poder tornar a competir!
I, enhorabona, que fer podi ara amb 13 equips i (quasi) tots més joves, és tot un repte aconseguit!

Com es nota la felicitat en trobar la primera fita després d'aquesta eternitat :-)

Llàstima que no hi hagi hagut un bon avituallament de germanor post-cursa.... tornaran?

Ricard Masferrer ha dit...

Semblàvem nens amb sabates noves.
Som l'equip de més edat, el Joan, el meu company és dos anys més gran que jo. La propera temporada podem passar a la següent categoria (crec que és diu Màsters) per equips majors de 65 anys.
Els avituallament post-cursa trigaran a tornar.