dissabte, 18 de gener del 2020

Inici de temporada amb bon peu

Dissabte 18 de gener de 2020
Rogaine del Berguedà Avià
5-49-24 28,2 km. 12-29 x km. 1015 metres de desnivell positiu,
148 punts i 25 fites 1r. de tres classificats en categoria de superveterans

Fa temps que no faig una rogaine en equip. La darrera va ser individual i no és el mateix. En tenia ganes, i pel que em comenta el Joan abans de començar, ell també. Tota la setmana he estat amatent a la previsió meteorològica. Finalment estem de sort i no ens plourà. Malgrat que el dia s’aixeca fred i ennuvolat a mesura que passin les hores acabarem amb una temperatura ideal i amb una jornada ben plàcida.

El primer que ens crida l’atenció del mapa és que tenim 6 fites ben a prop del centre de competició que no hem de deixar escapar i tres fites de 9 punts força juntes en la punta Nord-Oest, en la zona més alta. Tenim la impressió que a la zona Sud amb menys desnivell les fites estan més disperses. Ens decidim per anar a la zona Nord-Oest d’inici per fer el desnivell quan encara estem frescos i girant en el sentit de les agulles del rellotge per sortir per la zona més al Nord i després sumar punts en la zona més plana.

Sortim decidits i en un tres i no res sumen 12 punts de tres de les fites que hi havia al poble. Només sortir del poble comencem a pujar. Ens estalviem la volta per corriols i malgrat que la vegetació no ens ho fa fàcil en algun moment pugem pel dret fins l’esperó on hi ha la 63. Planegem fins la 51 i una pujada força suau ens mena fins la primera fita de 9 punts, la 91, dalt d’un turó al final d’una esplanada amb bones vistes sobre la plana del Berguedà.

Pràcticament planejant ens arribem fins la segona fita de 9 punts la 93, situada en un lloc ben espectacular.

Baixem fins la 71 per tornar a pujar a la 41. De camí a la 92 passem per una zona oberta amb les muntanyes de Sant Maria de Queralt al fons.

Arribats al corriol que està a prop de la 92 no sabem a quina alçada estem i anem en direcció Nord, quan havíem d’anar en direcció Sud. Rectifiquem ràpid i no perdem massa temps. Abans d’iniciar la baixada en direcció a la 61, passem per un esperó des d’on es llancen en parapent. La baixada a la 61 és molt dreta i de mal fer. Ha estat una bona decisió donar la volta en els sentit de les agulles del rellotge per estalviar-nos fer aquest tram de pujada.
Sortim de la zona més muntanyosa quan ja portem més de dos hores i mitja de cursa amb un bon sac de punts al sarró. Ens trobem bé físicament, però encara resten força hores. Decidim trotar només quan el terreny sigui favorable. Pinçada la 53, ens enredem força de camí a la 73 en una zona amb corriols “laberíntics” pel mig d’una vegetació que algun moment costa de travessar.
Passem per la 43 i de nou una fita en una zona ben espectacular, la 65. La base no funciona i marquem amb la pinça al mapa.
Ens arribem a la 94, a l’Est del mapa i a prop de Cal Rosal. Falta poc més de dues hores per acabar i comencem a planificar el final de cursa. No volem que com altres vegades ens deixem els punts a prop de l’arribada. 68, 75 i 95 són una bona collita de punts i anem molt bé de temps. Després de la 44, fem la 74. Ja només resta una hora de cursa.
Comencem a pensar on podem sumar alguna fita més a part de les 3 que hi ha poble. Decidim anar fins la 54. Passem per la 52 i fem una anada i tornada fins la 54. Anem molt bé de temps. Avui no haurem de patir amb un final agònic com en altres rogaines. Passem per la 32 i ja dins del poble ens despistem pels seus carrers. De fet més que despistar-nos no els acabem identificar prou bé. No representa cap problema perquè tenim temps. Acabem la cursa ben satisfets amb 10 minuts de marge.

Arriben els Bandolers, l’equip rival de la nostra categoria. Comprovem que els hem guanyat. Està clar que la nostra estratègia ha estat millor que la seva aquesta vegada, ja que estem convençuts que físicament són més ràpids que nosaltres. Hem iniciat amb bon peu la temporada.
Aquesta ha estat la distribució de fites i punts en cada hora de cursa:
Primera hora
Sisena hora
17 punts

Dioni Tulipán ha dit...

Doncs, això té mèrit... guanyar contra gent més ràpida i/o forta.

Molt bona la foto amb la "cascada"!

Ricard Masferrer ha dit...

Ens coneixem molt bé amb els Bandolers. Som amics. Sabem que són bons orientadors i més ràpids que nosaltres. Si volem guanyar-los només ens resta una opció: una cometre errades i fer una millor estratègia.
Moltes vegades participar en una rogaine ens permet descobrir racons que d'altra manera mai coneixeríem.