dilluns, 24 de juliol del 2000

Olmos de Atapuerca – Villafria (Burgos)

La nit anterior ja havia decidit que faria l’entrada a Burgos en autobús per estalviar-me la part del camí que travessa els polígons industrials. Per tant, com que no tenia que fer massa quilometres he decidit sortir més tard. Eren les 8 quan em posava a caminar.
He fet els primers quilometres de pujada amb les mestres basques i Laertes i el seu fill Ricardo tot continuant la conversa en el punt que s’havia quedat ahir a la nit.
Des de dalt de la Serra de Atapuerca es veu una esplanada a cada banda, la del davant amb Burgos al fons i a la del darrera tot són camps de cereals.
Ens aturem a esmorzar amb les amigues basques i ja farem el camí junts fins a Burgos, on aquest any donaran per acabat el camí . A les 11 ja som a Villafría on agafem l’autobús que ens porta fins a Burgos. Amb tres hores de caminar ha estat suficient per l'etapa d'avui.
Arribo a l’alberg i sense gairebé temps per instal·lar-me l’Iñaki Gabilondo m’entrevista en directe pel seu programa de la Cadena Ser en un especial que fan del Camí de Sant Jaume en la diada de l’Apòstol.
Després de fer un bon dinar a “L’Asador La Gloria” visito Burgos: tota la tarda amunt i avall fent el “guiri” per la ciutat. Cap el tard des del propi alberg organitzen una visita a Burgos amb un tren turístic. Estic cansat, però m’apunto. És divertit, però passo fresca. A part de la sempre impressionant Catedral, també em resulta molt interessant el Castell i les diferents parts de la ciutat antiga i el Monasterio de Las Huelgas, un altre monestir de l’Ordre del Císter femenina.


De fet avui he caminat i m’he cansat més a la tarda en la visita a Burgos que al llarg de l’etapa del camí d’avui. Vaig a dormir molt i molt cansat, amb ganes d’agafar el llit.