dimecres, 19 de juliol del 2000

Los Arcos – Logroño

Avui surto més aviat per així evitar la calor. A les 6.15, gairebé encara és fosc. amb la lluna plena a dalt de cel. Allà lluny veig Sansol el primer objectiu. 


M’hi apropo poc a poc. Es camina bé a aquestes hores descansat i a la fresca.
A les 8 passo per Torres del Rio. En una breu aturada prenc un cafè amb llet. He estat el primer en sortir de l’alberg aquest matí i no porto cap pelegrí al davant. Vaig tot sol.
En principi pensava acabar l’etapa a Viana (km. 18.5), però hi arribo a les 11. Em trobo bé i decideixo seguir fins arribar a Logroño. Aquest tros es fa pesat, sobre tot per la calor. Després de deixar a l’esquerra el Pantà de Las Cañas veig Logroño allà lluny i no arriba mai.Decideixo agafar un ritme viu i acabar com més aviat millor. Una petita baixada em porta fins a l’Ebre al  costat del cementeri. Passat el Pont de Pedra agafo un carrer a la dreta i per la Rua Vieja enfilo directament fins a l’alberg. Són les 13.30 i encara està tancat i amb un cartell on diu que no obren fins a les 15 hores. Avui han estat 26 km. i 7.30 hores de camí.
Menjo un petit entrepà i una gran cervesa tot esperant que obrin. D’entrada Logroño no em causa bona impressió. Estic al casc antic on viu una població molt marginal. A la tarda visitaré el centre, sobre tot, les porxades on Bardem va rodar la pel·lícula “La Calle Mayor”, i ja em semblarà tot més normal i modern.


Un cop a l’alberg toca el de sempre: dutxa, descansar, menjar una mica de fruita assegut en un plaça, cafè i lectura del diari local, comprar per sopar, escriure una mica, planificar l’etapa de demà, sopar i dormir.