dimarts, 25 de juliol del 2000

Burgos-Hornillos del Camino

Ha estat plovent tota la nit. A les 6.25 surto de l’alberg. Fa molt vent, però de moment no plou. Quan porto una hora de camí es posa a ploure malgrat que avui és el dia de Sant Jaume.
Estic a prop de Villalbilla de Burgos i decideixo abandonar el camí i entrar al poble per tal de no mullar-me més. Em resguardo dins d’un portal. Vaig molt moll i agafo fred.  Surt l’amo de la casa en pijama i molt amablement ens indica on està l’alberg.
Vaig on m’ha indicat. Està obert, però no hi ha ningú. És un lloc brut i poc acollidor, però ara no necessito res més. Em trec tota la roba que porto molla. Mentre estic pensant què fer arriben més pelegrins Decidim anar tots junts a esmorzar al bar del poble.
Acabat l’esmorzar comprovem que ha deixat de ploure i continuem el camí. Són gairebé les 11. Ja cadascú ha agafat el seu ritme i passo per Tardajos i Rabé de las Calzadas dos pobles molt bonics. En aquest darrer poble una senyora tota mudada que suposo que va a missa ens diu “ha salido frío”
El camí es comença a endurir per la pujada i el fort vent, però sobre tot, pel fang, un fang que dificulta, i molt, les nostres passes, ja que s’hi enfonsen les botes. Per moments deixem el camí i avancem pels camps, alguns recents llaurats, i per on no hi ha tant fang. Cadascú cerca la millor manera d’avançar en aquestes condicions. Els que encara ho tenen més difícil en aquests camins tan enfangats són els ciclistes.
Entrem en “el páramo”, però és un “páramo” ondulat amb fresca i núvols canviants i cel molt blau. Tot plegat, malgrat el fang, molt bonic.  

 
Arribo a Hornillos del Camino a les 14 hores. L’etapa d’avui han estat 19 km. en 7.30 hores de camí, però tan sols, 4.30 hores de caminar.
Ocupo l’alberg i m’acomiado del Pablo i Beatriz que continuen el camí. Compro per sopar en una furgoneta, una mena de súper ambulant, que hi ha a la plaça del poble i vaig a dinar al bar del poble, un lloc molt agradable i amb un nom molt singular: “El bar de Manolo de momento”.
Aprofito la tarda per rentar, dutxar-me, descansar i llegir una mica. Els ciclistes tenen molta feina avui ja que han de treure tot el fang acumulat a les seves màquines.