dilluns, 28 d’agost del 2006

Torna la mitja a Sabadell!

Sabadell torna de nou a organitzar una mitja marató. Ja n’havia tingut en la dècada dels 80 quan poques ciutats en tenien. En la primera Festa Major organitzada pel nou Ajuntament democràtic es va córrer la primera cursa popular de la Festa Major. Era el 1979. Una de les meves primeres curses, 15 quilòmetres i per la tarda, que vaig fer en part caminant.
Poc després van conviure la cursa popular i la mitja marató. No va ser fins el 1984 que no em vaig atrevir a provar la meva primera mitja. El quilòmetre 15 passava per davant de casa i allà em vaig quedar. Ja feia estona que tenia al darrere el cotxe escombra insistint en que pugés. L’any següent vaig poder acabar la meva primera mitja en 1-56. El 1987 es va fer la darrera edició de la mitja de Festa Major. La vaig córrer amb 1-41-46, el meu record personal en aquells moments.
Des d’aleshores i ja pel matí a Sabadell només hi ha hagut cursa popular, amb diversos canvis de circuït i de distància (des de 5 a 9,5 quilometres). De les 27 edicions anteriors n’he corregut 23. Només he faltat a aquesta cita anual el 1980 (estava a la mili), 1981, 1982 i 2001.
A l’abril de 1990 es va fer una altra mitja a la ciutat, deien que amb l’objectiu de donar-li continuïtat, però va ser la darrera fins la que es farà el proper diumenge. Serà la cursa que inaugurarà la temporada.