dimecres, 4 de febrer del 2015

Bons traçats a Tiana

Malgrat el vent, al sol s'està bé a Tiana on es celebra la primera cursa de Copa Catalana del 2015. És un terreny típic del Maresme: molt desnivellat, roques, semioberts amb matolls que molesten per avançar ràpid, i boscos de pins penetrables. He sortit concentrat amb l'objectiu de no anar massa depresa i procurar no fallar en cap fita.
Primera fita en pujada, però al sac sense problemes. Camí de la segona a la cerca d'una tanca d'una propietat privada que caldrà rodejar se'm fa llarg i pesat. El terreny és aspre amb moltes roques, pedres, matolls i la pujada se'm fa feixuga. No arriba la tanca ni el camí ample. Tan lluny estava em pregunto. Veig la pista  i després la tanca una mica per sota. He pujat més del compte. Un cop aquí tot és fàcil, rodejar la tanca i localitzar la fita resulta ben fàcil.
Les dues següents estan ben a prop i ràpidament ja són meves. De nou toca pujar fins la pista, ja que la cinquena la tinc a l'altra banda i en baixada. Abandono la pista i baixo pel tàlveg. De ben segur hauria estat millor baixar pel llom. Veig més avall una petita construcció i la utilitzo com a referència per desplaçar-me a nivell fins el llom i localitzar la fita.
Ara si que corro fins a la que fa 6 que tinc allà mateix. Per anar a la 7 em proposo anar a nivell. Em caldrà travessar 3 rieres. De nou progresso amb lentitud. Trobar el pas per travessar algunes de les rieres no resulta fàcil en alguns casos. De nou se'm fa llarg, però l'acabo localitzant sense problemes. La 8 és allà mateix i ràpidament ja és meva. De nou cal anar amb compte, però la 9 també és meva.
Les quatre darreres fites em resulten fàcils i vaig força ràpid. Em trobo bé. S'ha acabat la cursa que m'ha resultat curta. Al final han estat 54-22 minuts per 13 fites i 160 de desnivell i 5 de 10 classificats. Per millorar resultats em caldrà córrer i arriscar més.
He pogut gaudir d'una bona cursa en un mapa ben petit, però amb uns bons traçats que han posat a prova les meves habilitats orientadores, més que les meves qualitats físiques.