diumenge, 16 de gener del 2022

Arriben els Ultra-Veterans

Rogaine del Berguedà - Avià

26,8 km.  5-44-10 12-53 x km. 952 metres de desnivell, 1rs. Categoria Ultra-Veterans

Com tot aquest gener s’aixeca un dia ben fred per l’estrena de la categoria d’ultra-veterans. A la tardor del 2012 a la Rogaine de les tres valls vaig ferequip amb el Joan per primera vegada. Aleshores vam estrenar la categoria de Super-Veterans, majors de 55 anys. Han passat 10 anys i ja som Ultra-veterans, majors de 65 anys. En aquests 10 anys hem fet 28 rogaines com equip “Som-Mas-Sa”, o sigui “Som Masferrer i nchez”. Som Mas-Sa grans, Mas-Sa bons, Mas-Sa atrevits, Mas-Sa de tot ....

El Joan ha estat un parell de mesos sense entrenar per uns problemes encara no resolts del tot, per tant, avui tocarà agafar-s’ho amb calma. Busquem una zona de solet per elaborar l’estratègia. Mirem com estan situades les fites i decidim repetir més o menys el que vam fer fa un parell d’anys, però abans de dirigir-nos cap el Nord pentinarem unes quantes fites de les que tenim a l’Oest, que ens agraden i que ens permetran sumar una bona colla de punts. Un cop tenim més o menys definida l’estratègia ens dividim les tasques, el Joan mira si s’enllacen bé les fites i jo mesuro la distància que hem de fer, per si quadra amb el nostre estat físic. Ens marquem un fita, la 41, per decidir com encarar el final de la cursa.

Ens posem en marxa. Passem pel cotxe a deixar el que portàvem per no passar fred i comencem segons el pla decidit. El fet de perdre aquestes moments al cotxe, fa que no trobem gairebé ningú en aquest inici de cursa. En la primera hora de cursa fem totes les fites previstes en la zona plana: 51-46-75-77-36 i encarem la pujada. Havíem previst passar per la 81, però veiem que és un cul-de-sac i no ens agrada. Mentre ens hi apropem anem pensant i veiem que si deixem aquesta 81 tindrem temps de fer-ne tres que hi ha al pla i fem el canvi.

Ens dirigim doncs a la 74 i d’aquesta a la 91. Les zones obagues estan ben blanques i el fred és ben viu, en canvi en les zones on ens toca el sol la temperatura és agradable.

Seguim per la part alta de la cursa, amb alguna pujada feixuga, però anem fent a bon ritme i localitzant les fites sense massa dificultat. Ja és hora de fer un mos per recuperar forces: 61, 92 i 82. Aquí havíem calculat està a meitat de cursa i ho passem amb 3 hores i 10 minuts. Anem bé.

Ara toca baixar de nou al pla, per un corriol molt dret que ja vam fer en l’edició de fa dos anys. Avui baixem molt més lentament. L’Strava no enganya i ho remarca ben clarament: fa dos anys gairebé 13 minuts i avui 17 i una mica més. Ja som al pla i empalmen les tres fites que no havíem previst inicialment i que substitueixen la 81: 35-52-44. Creiem que ha estat una bona decisió.

Una petita pujada fins la darrera fita de 9 punts d’avui, la 97 i seguim endavant, 55 i 41. De camí a la 41 ja hem decidit que optem per un final de cursa conservador. Vist des de la taula de casa potser podíem haver estat una mica més agosarats, però en cursa ho hem dubtat gens.

A partir d’aquí anem atents al rellotge per anar prenent les decisions. Ens trobem bé físicament, millor que altres vegades. Les cames es noten però seguim portant un bon ritme. Segurament és així perquè avui no hem forçat en cap moment. Només trotem a les baixades i no en totes. Complim el pla final sense problemes: 67-54-73-87 i 64, ja dins del poble. Tenim temps d’anar a la 43, però ja en tenim prou per avui i ens dirigim a l’arribada sense presses. Ens ha sobrat més d’un quart d’hora.

Aquest és el resum de fites i punts per hores:

Primera hora

Sexta hora

4 fites

26 punts

Analitzant la cursa hem fet poques fites i pocs punts en la segona i la tercera hora. Potser anar a la part alta no ha estat tan bona decisió. Sempre costa de saber el que és millor.

Donem per inaugurada la categoria d’ultra-veterans. I per ser el primer any en aquesta categoria hem decidit que a l’agost anirem al mundial a Txèquia. Tocarà preparar-se bé, que allà seran 24 hores.

Dioni Tulipán ha dit...

Bon inici equip MAS-SA!!

Això sona molt bé, lo d'anar al campionat del món a la República Txeca.
Veurem si teniu possibilitats de fer un bon resultat allà!

Ricard Masferrer ha dit...

Farem el que podrem.

Joan Sánchez ha dit...

En Ricard és bon company i ha omés dir que si anàvem lents a les baixades era per problema meu de la vista, que espero solucionar en breu

Ricard Masferrer ha dit...

Les intimitats no s'expliquen. ;-)