diumenge, 7 de maig del 2023

Fites entre oliveres, vinyes, marges i turons

Rogaine dels Bessons a les Borges Blanques Copa Catalana 2023

23.9 km. 5-50-18  14-46 x km. 661 metres de desnivell positiu,

168 punts, 26 fites 1r. Ultraveterants i també en superveterans

Avui toca Rogaine en el municipi de Les Borges Blanques organitzat per Ponent Orientació en un mapa nou. L’inici i el final de la rogaine és al mig del no-res, en un turó al costat d’una petita construcció, al Nord-Oest del mapa.

Ja amb el mapa a les mans, marquem les fites de més punts. En veiem tres d’alta puntuació a la zona Nord i no massa lluny de la sortida que es poden enllaçar bé i ens criden l’atenció. Ens sembla una bona opció sortir en aquesta direcció i des d’allà dirigir-nos cap el Sud per després tornar per una zona que està al centre del mapa en la que hi ha una bona col·lecció de fites. Planifiquem fins la 76 i un cop allà ja decidirem com continuar.

No sortim massa bé. Ens costa entrar en el mapa. Però amb tot ben aviat tenim la 31, malgrat no sabem massa bé per on hem passat. A partir d’aquí ens entonem i pel mig de camps d’oliveres aviat en tenim dues més (41 i 60). Deixem els camps de conreu i ens endinsem en una zona de vegetació força passable per la que naveguem amb encert per fer una bona collita de punts: 102, 90 i 80. Ha estat una primera hora molt profitosa: 6 fites i 40 punts.

Agafem una pista en direcció sud. Alternem caminar i trotar. Comencem a trobar vinyes. Tenim un problema amb el mapa, ja que el color dels camps de conreu no ens permet llegir bé el relleu. De la 50, anem cap a la 91 que està a mitja alçada del turó dels Bessons que dona nom a la Rogaine. Els camps d’oliveres ens permeten fer rumbs i navegar directe fins a les fites, utilitzant els camins i corriols només per les aproximacions. Fem 54 i després 53, quan segurament hauria estat millor fer-ho a l’inrevés ja que hem baixat per després pujar. Amb la 74 tanquem una segona hora també profitosa: 5 fites i 31 punts.

Fins aquí hem trotat en força trams. Veiem que aquest ritme ens pot castigar en la part final i decidim només trotar en els terrenys més favorables. Això és nota ja que a partir d’aquí no fem tantes fites ni tants punts. Passem per la 84, 67 i 34, les fites del més al Sud de la Rogaine d’avui. Aquí ens creuem amb els Bandolers que segueixen direcció Sud, mentre nosaltres ja agafem el camí de retorn. En la tercera hora hem fet 3 fites i 17 punts.

La 73 és un forat al mig d’un bosc. No és una fita fàcil, però la clavem pujant pel llom. De nou en direcció a la 83 ens toca pujar. Passem pel costat d’una antena. Segurament el punt més alt del recorregut d’avui, i des d’on podem contemplar el paisatge que ens rodeja: camps d’oliveres, vinyes, i turons. Tant pujar com baixar els marges dels camps a estones es fa feixuc. Vaig una mica cansat i és el Joan el que marca el ritme. Hem començat la Rogaine amb bona temperatura, però la calor ja comença a notar-se fa una estona. La 61 ens costa una mica. Estem a lloc, però no sabem si la tenim a l’Est o a l’Oest. Ens repartim la feina fins localitzar-la. Per anar a la 76 rodegem uns camps a nivell per evitar travessar el bosc i fer desnivell. Encara no portem 4 hores. Estem on havíem previst i amb dos hores per seguir sumant punts. Abans de seguir ens aturem i planifiquem la resta de la Rogaine, intentant passar per les fites de més puntuació. Aquesta quarta hora han estat 4 fites i 28 punts.

Comencem aquesta nova planificació per la 97 i després de travessar un nou camp d’oliveres i seguir un corriol ja tenim la 45, i més endavant en una cova dins d’una construcció la 87. Fa estona que necessitaria refrescar-me però no tenim cap avituallament a prop. La calor m’afecta. Baixem per un corriol en direcció a la 82. Amb aquesta tanquem la cinquena hora de cursa: 4 fites i 29 punts.

Canviem el que havíem previst. Volíem anar a la 81, però està en un altiplà i suposaria pujar molt i molt. La desestimem i anem directes a la 63, primer per un tram de pujada i després per la pista. Resten 47 minuts. Proposo al Joan anar a la 70. Calculo que tenim prou temps si no ens encantem massa. Es deixa convèncer i allà anem primer per pista i després per corriol. Poc abans d’arribar-hi una petita distracció del Joan li suposa un bon aterratge sense conseqüències importants. Resten 37 minuts. Fem la lleugera pujada per la pista trotant. Sembla que m’he recuperat i em trobo millor que fa una estona. Ens ben refresquem a la 32. Ja només resten 23 minuts. Passem per la 75, la darrera fita d’avui, amb 18 minuts de marge. Anem bé, però seguim trotant fins que ja veiem l’arribada a dalt del turó. La pujada ja la fem caminant. Possiblement encara podríem anar a la 33, però ho desestimem. Ja en tenim prou. En aquesta darrera hora hem sumat 23 punts.

Acabem satisfets de la Rogaine. No hem fet errades, i l’estratègia ha estat prou bona. Aquesta 70 ens ha permès guanyar als Bandolers per 6 punts. Hem canviat les temperatures sota zero d’Aubrac per la calor de la plana lleidatana.

Aquesta ha estat la meva Rogaine número 70, 35 d’elles formant equip amb el Joan. Porto 597 curses de tot tipus. Ha començat el compte enrere per arribar a la que farà 600 curses.

Dennis Teuling ha dit...

Enhorabona un altre cop més! Merescut 1er lloc!!🏆🏆

Ja només queden 2...

Ricard Masferrer ha dit...

I a més a més ho seguim passant d'allò més bé.