dijous, 3 de desembre del 2009

De nou el Farell



Aquesta és la cinquena crònica (2005, 2006, 2007 i 2008) en el bloc de la cursa de muntanya del Farell. Difícil serà dir-ne res de nou.
La novetat d'enguany a la cursa del Farell és el canvi de recorregut. De fet al llarg de les 17 edicions el recorregut per la muntanya mai ha canviat. Els canvis sempre han estat en els llocs de la sortida i de l'arribada. En els primers anys la sortida era al costat del camp de futbol i l'arribada dins del mateix camp. També hem sortit al bell mig del carrer principal de Caldes i arribat a l'emblemàtica plaça de la font del Lleó.
Però ara ja feia unes quantes edicions que no hi havia canvis. Aquest any sortirem i arribarem al mateix lloc, un pavelló esportiu a prop d'on els darrers anys es feia la sortida. Per aquest motiu s'ha allargat un km. la cursa.
Fa un dia molt agradable per córrer. Surto sense cap pressió, ni previsió de temps, ni ritme des de la part del darrera de la cursa. La meva pretensió és gaudir de la cursa, però no puc evitar mirar el crono en els llocs on tinc referències d'altres anys. Malgrat el poc volum d'entrenament que porto darrerament em trobo fort i gaudeixo del córrer, primer pels carrers de Caldes i després pels camins i corriols de la muntanya
del Farell. M'agrada el circuït, amb pujades que permeten córrer sense problemes i amb baixades divertides, sobre tot, els darrers kms. on gaudeixo d'allò més tot avançant un nombrós grup de corredors.
Aquesta part final ha millorat considerablement respecte als altres anys, ja que des del punt en que es comença a baixar fins a l'arribada ja tot és completament baixada, sense aquelles petites pujades que hi havia en l'anterior recorregut que en alguna de les edicions s'havien fet realment feixugues.
Al final han estat 1-13-09, dos minuts més que en l'edició anterior, el meu pitjor temps en totes les edicions de la cursa, però satisfet de com m'ha anat la cursa i ja esperant l'edició del proper any.