diumenge, 1 de setembre del 2013

Nocturna de campionat

Després de les vacances de l'estiu ja tinc ganes de tornar agafar el mapa i la brúixola. Aquest primer contacte serà en el Campionat de Catalunya de Nocturnes a Sant Jaume de Frontanyà. Per tercer any consecutiu correré en aquest petit poble. És un mapa amb molt de detall que m'agrada. Però una nocturna sempre és diferent. En el camí cap a Sant Jaume de Frontanyà i després d'analitzar els problemes que vaig tenir en la darrera nocturna d'Aguilar de Segarra decideixo que faré tot el que pugui per camins i corriols. Al mig de la foscor l'orientació pel mig del bosc es fa més difícil ja que es més costa apreciar els diferents tipologies de vegetació, així com el relleu que et rodeja.
La sortida és en massa i totes les categories al mateix temps. M'ho prenc amb calma. Per propiciar la dispersió la primera fita és lluny. Hi ha dues opcions i escullo la més llarga però gairebé tota per camí. Està al final d'una clariana, però m'equivoco de clariana. Han estat més de 20 minuts i segurament hauré perdut uns 5 minuts en aquesta errada. Baixo fins a una riera i la travesso sense problemes. Ressegueixo el camí sense problemes i el deixo per enfilar-me al turó on hi ha segona fita, sota un tallat. He anat lent, però ha estat segur. 
L'aproximació fins a la 3 també la faig a través de camins. Però la foscor em juga una mala passada i en un encreuament cerco un camí que no existeix. Trigo un parell o tres de minuts a ser conscient de l'errada. Rectifico i sense més problemes la tercera fita ja és meva. Estic a la zona de la papallona i ara tinc unes quantes fites que estan unes a prop d'altres. Tret de la primera que em costa una estona de trobar (gràcies Toni) la resta no em presenta massa dificultat, tret de que el meu desplaçament pel mig del bosc no és massa ràpid, ja que vull assegurar.
S'acaba la papallona i ja tan sols resten tres fites. És hora de tornar a utilitzar els camins. Per arribar a la 11. Cap d'aquestes tres em presenta dificultat. Ja m'apropo al poble i dono per acabada la cursa. Han estat 1-55 per 13 fites. He fet més de 7.5 km.
La meva idea inicial era fer un parell d'hores. O sigui que he complert l'objectiu. A més he recuperat les bones sensacions que no vaig tenir en la darrera nocturna. He més que doblat el temps del primer. Ha fet 54 minuts. Com corren i a més de nit!. Però no he estat l'últim. Ha arribat un darrera meu: 9è de 10 classificats.