dimarts, 23 d’octubre del 2007

Prades: els detalls són importants

Aquest cap de setmana hi havia Copa Catalana a Prades. Molt lluny per anar i venir el mateix dia. Per tant vaig decidir marxar el dissabte i fer nit al poble, un poble petit de carrerons estrets i amb una plaça amb voltes, casa de la vila, església i plena de bars.
Al matí em vaig aixecar sense presses, amb molt de temps per esmorzar car tenia l’hora de sortida a les 11. Feia fred. Abans de la sortida veig un moment al Manel company de club i també a Jaume Sorolla del blog “Palabras Sencillas” que avui retornava a les curses d’orientació després d’uns anys.
Tot preparat per la sortida. La primera fita me la prenc amb calma i decideixo anar pels camins. Crec que és important assegurat les primeres fites. La segona igual. De la segona a la tercera no veig un camí clar. Finalment trobo un camí que identifico al mapa, però no sé a quina alçada del mateix em trobo. Unes roques em serveixen per orientar-me i trobar la fita. La següent la localitzo ràpidament sense dificultat. La cinquena està a prop i tracto d’anar a rumb, però em costa molt trobar-la i perdo molt de temps. Les opcions d’un bon resultat es comencen a esbair. En les tres següents tot va bé. Passo per la 8ª, meitat de recorregut, amb 52-38. En direcció a la 9 passo per una zona amb molta vegetació que m’obliga anar molt lent, però en cap moment perdo l’orientació. De la 12 a 13 decideixo fer-ho per camins en lloc de travessar els camps. Potser no era la millor opció. Sortint de la 13 faig una errada que em farà perdre temps de nou. Ja afronto les darreres tres fites dins del poble, fàcils i ràpides. Total 18 fites, 5700 metres i un temps de 1-46-32. 10è de la meva categoria d’11 participants.
Acabo amb un bon regust de boca, molt millor que a Santpedor. En tot moment, excepte quan cercava la 5 he sapigut on em trobava i identificava molts detalls del mapa en el terreny. Alguns dubtes i indecisions, així com alguna decisió incorrecte a l’hora d’emprendre un recorregut m’han fet perdre temps. També m’ha faltat mirar el mapa mentre em dirigia a una fita per preparar el que faria a la següent. Són aspectes que tinc que millorar en properes curses.
Al final nova xerrada amb el Manel que ha estat quart en la seva categoria, el seu millor resultat des de que competeix en H-21B. Estava molt content. I també he petat la xerrada de nou amb Jaume Sorolla a qui m’ha agradat molt de conèixer després de llegir al llarg de tan de temps el seu bloc.
Un cop a casa i amb tranquil·litat he analitzat bé el mapa i he comparat els temps de la resta de participants en les diferents fites. He vist que en la cursa se m’escapen alguns detalls que em permetrien anar més directe cap a les fites i aquests són els que em fan perdre més de temps, ja que en les parts més ràpides i directes estic entre els millors.