dimarts, 5 de febrer del 2008

Decepció

Aquesta era la primera cursa de Copa Catalana de la temporada 2008. Aquest any he canviat de categoria passant de H40 a H45. Això em dóna possibilitats d’aspirar al podi de la categoria, o al menys, això em pensava.
La cursa era a L’Espulga Calba en un terreny farcit de vinyes i camps d’oliveres i amb molts marges de pedra seca.
Surto ràpid i trobo sense problemes la primera fita. Reconec bé el terreny, però inexplicable camí cap a la segona fita faig una mala interpretació del terreny, m’enfilo a dalt un turó, i començo a buscar. Té que ser allà, però no és així. Amunt i avall, a dreta i esquerra però no trobo res. La brúixola m’indica que estic mal orientat. No acabo d’entendre per què. Busco una referència. Baixo fins a un camí ample, però no aconsegueixo ubicar-me en el mapa. Torno a pujar al turó i res de res. Els minuts van passant. Tinc clar que he perdut totes les meves opcions de fer un bon resultat. Torno enrere i cerco una referència clara. Ja torno a ser a la cruïlla en la que he decidit enfilar-me al turó equivocat i veig amb claredat quina ha estat la meva errada. Amb poca estona trobo la fita 2.
D’alguna manera la cursa comença de nou. Després veure que he perdut més de 28 minuts en trobar-la. Tot un món.
M’apropo a la 3 per un camí. L’abandono, travesso 4 marges i allà està. Cerco la 4 a rumb, però aviat veig que no estic al lloc adient. No caic en el mateix error que abans i torno enrere per cercar una referència. Una petita construcció em serveix i des d’allà mirant el mapa i terreny amb cura m’és fàcil trobar-la. El rumb fins a la 5 m resulta relativament fàcil, el mateix que fins a la 6. En tot moment tinc el terreny identificat en el mapa, tal com ha de ser.
De la 6 a la 7, hi ha un km. en línia recta. Opto per seguir uns camins per apropar-m’hi, anar camp a través em sembla molt arriscat. Tot va bé i allà està. Les fites que resten estan força a prop unes d’altres i les vaig trobant amb força seguretat, molt atent, tant als camins com a les diferents formes de terreny. Acabo la cursa amb 2-02-01, molt emprenyat per l’errada de principiant en la fita 2 que ha malmès el que podia haver estat una bona cursa. Al final he quedat 4rt. però massa lluny de les posicions de calaix.
Fa dos curses em va passar mateix amb una fita, la maleïda 14. Davant d’una errada tinc que reaccionar més ràpid: ser conscient que no estic al lloc, cercar una referència clara i tornar a iniciar la cerca, el que he fet a la 4. D’altra manera perdo molt de temps.