divendres, 12 de febrer del 2010

Nocturna: 60 fites i una hora

Al parc de la Pollancreda de Sant Cugat ja havia corregut una nocturna fa un parell d'anys. Va ser sota una intensa pluja, però hi havia gaudit molt.
Em vaig decidir a anar-hi un altre cop. És una cursa singular, ja que el parc està farcit de fites i en el mapa no hi ha descripció de controls. Per tant, cal ser molt curós a l'hora de pinçar la fita i estar segur que és la que toca, ja que no hi ha possibilitat de rectificació.
Ens hi hem reunit una bona colla d'orientadors amb ganes de passar-ho bé. Fa un fred viu, mentre escoltem les instruccions prèvies a la sortida: 3 mapes, cada cop de tamany més petit, i 60 fites, 20 amb sportident i 40 amb tarja.



La sortida és ràpida, ja que al ser lineal tots hem de passar pels mateixos controls i en el mateix ordre. Malgrat això no trobo cues a les primeres fites, una mica a la 4, però no excessiva. És divertit veure tot de llumetes amunt i avall a tota velocitat. En el mapa hi ha una fita que s'ha de visitar més d'un cop. I amb aquesta faig una errada de confiança. No sé per quina raó tinc al cap que és la 16, i allà vaig després de la 15. Un cop pinçada miro el mapa i veig que era la 17. Error que no puc corregir. Em dirigeixo a la que era la 16 confiant que sigui una de les que funcioni amb tarja electrònica, però no és així. O sigui que ja tinc dues errades en la meva cursa.
En el segon mapa, hi ha una bona part del recorregut que coincideixo en moltes fites amb dos corredors més, un d'ells el veterà Ferràn Santoyo, però cadascú fa la seva cursa. A vegades arriba un primer a la fita, en altres arriba l'altre. En la 14 hi dues fites molt a prop (una entre dues papereres, i una en un arbre) i l'elecció és difícil. No tinc clar d'haver-ho fet bé.
I arriba el darrer mapa, el més petit, un mapa veritablement mini. I de nou una fita al mateix lloc que hi havia la 14 de l'anterior mapa, i aquesta vegada es passa per allà dues vegades. De nou l'elecció és una loteria. Ni a casa mirant el mapa amb tranquil·litat sóc capaç d'esbrinar quina és l'opció correcta. Quan pinço la darrera fita, el sportident no respon. Suposo que això vol dir que he fet alguna errada.
Acabo satisfet i cap a casa. M'ho he passat molt bé. Ha estat un bon entrenament. Poc més d'una hora, uns 20 minuts per cada un dels mapes. Encara no han sortit els resultats i no sé exactament el nombre d'errades.