dimecres, 24 de febrer del 2010

Debut i errada

En la temporada 2010 he fet el salt a la categoria H35, una categoria amb circuïts de més dificultat, i en la que el meu objectiu és aprendre i gaudir de la orientació.
La primera cursa de la Copa Catalana d'aquesta nova temporada, i per tant, del meu debut és a Torroella de Montgrí en la zona del Mas Cremat, un mapa que ja conec d'una cursa també de Copa de l'estiu del 2008.
Surto dels últims, a prop de les 12, però malgrat tenir temps arribo just per recollir el pitrall i anar cap a la zona de sortida. El que és diu arribar i moldre i ja estic en cursa. Primera sorpresa, el mapa és DINA-3!. Tinc 9.400 metres, 180 metres de desnivell i 25 fites per davant. Surto a trot i a poc a poc. Les tres primeres fites resulten fàcils i properes. Fins a la 4 hi ha un bon tram inicialment amb una petita pujada per una pista
plena de pedres. Noto no haver escalfat i les cames no tiren, però tampoc presenta cap dificultat. Una nova tirada llarga fins a la 5. Estic en una zona oberta amb alguns arbres i matolls per no l'acabo de trobar. Ja la tinc. Han caigut un parell de minuts de més.
Em dirigeixo cap a una cruïlla de camins per encarar la 6 i pel mig del bosc fins a la 7. Estic animat ja que les trobo fàcil i en lloc d'assegurar pels camins tracto d'arribar fins a la 8 de nou pel mig del bosc. Aquí si que perdo temps!!! No la trobo a la primera. Vaig a parar a un camí. Un orientador em demana que el situï en el mapa i ho faig. En el camí cerco referències. De nou un altre orientador que demana ajuda. Tot plegat em descentra una mica, però un cop situat la trobo fàcil. Entre unes coses i altres hauré perdut uns 6 o 7 minuts ben bons. Amb lo fàcil que hauria sigut anar pels camins!
A la 9 hi arribo de dret i la 10 també em resulta senzilla de trobar malgrat fer una mica de marrada i de desnivell innecessari en el camí que he traçat. He anat per l'esquerra del turó quan era millor i més ràpid anar per la dreta.
La 11 serà la meva gran errada de la jornada. Un cop a casa veig amb claredat que no he fet la millor elecció de ruta. Però és que a més anava tan segur de trobar totes les fites a la primera, que enfilo un turó pensant que a l'altra banda trobaré el tàlveg on hi ha la fita i allà està i la marco sense comprovar el número. Mentre pujava pensava que si no estava en aquell primer turó estaria en el següent que també veia mentre pujava. En realitat el meu control estava en aquest segon turó.
Segueixo la cursa en una zona de bosc blanc preciós on cal estar molt atent al relleu per trobar les diferents fites. Ja fa estona que estic tot sol pel mig del bosc. Gaudeixo molt d'aquests moments. Alenteixo la marxa pel desnivell positiu i per poder interpretar bé el mapa. Ja tinc dues fites més al sarró.
Nova tirada llarga fins a la 14, però relativament ràpida ja que està en lleugera baixada.


La 15 està ben amagada dins d'una rassa i em costa una mica de veure. Nova tirada llarga per camins fins a la 16. Començo a notar que les cames ja no van tan ràpides com jo voldria. Fins a la 17 vaig pel mig del bosc identificant els diferents elements que em serveixen per orientar-me.
La 18 en una clariana al mig del bosc em costa una mica de trobar. La veig la segona vegada que passo pel seu costat. Les darreres fites, a partir de la 20, fins acabar estant totes molt a prop una d'altra i cal anar en compte. De fet buscant la 22 trobo la 23, però tampoc és massa problema i acabo la cursa ben content i satisfet.
He fet 2 hores 2 minuts, per 1 hora 8 minuts del guanyador. No em dono compte del meu error en targeta fins que ha passat una bona estona, i haig de pensar una mica per recordar quin ha estat l'error. És molt clar, ha estat una errada d'excés de confiança. És la primera vegada que em passa després de 89 curses d'orientació en els darrers 4 o 5 anys.
He gaudit molt de la cursa i m'ho he passat molt bé. En tot moment he estat molt ben situat en el mapa, i m'he trobat bé físicament. Em quedo amb la satisfacció i la pujada d'adrenalina que produeix preveure on són les fites abans de trobar-les i veure-les. Ja tinc un objectiu per les curses d'aquesta temporada: no doblar el temps del guanyador.