dissabte, 3 de març del 2012

Alella de nou

Igual que la temporada passada aquesta cursa d'Alella suposarà la meva estrena en una cursa d'orientació clàssica enguany. A poc d'iniciar-se la Copa Catalana tinc ganes de provar el meu estat de forma tan física com tècnica. El mapa és diferent al de l'any passat i la zona de sortida també ha canviat. Ho fem des de Can Magarola.
Després de 20 minuts d'escalfament amb el que puc comprovar que em trobo en una zona de grans desnivells ja estic a punt per començar. Per endavant tinc 23 fites i 6200 metres. El tram fins el triangle és llarg i costerut. Intento córrer al mateix temps que miro el mapa, però es fa feixuc degut al fort desnivell de les rampes que hem de superar.
Resolc força bé les 3 primeres fites que he planificat mentre pujava cap al triangle. Intento anar tot el ràpid que em permet el terreny. La zona de vinyes situades en terrasses per resoldre el desnivell de la muntanya converteix el terreny de competició en una zona singular. Arribo al talús on hi ha l'arbre de la fita 4, però he pujat una mica massa i haig d'anar baixant fins localitzar-lo. Anar a la 5 i després a la 6 em permet córrer de nou pel mig de les vinyes. En la 7 al peu d'un talús perdo una mica de temps per haver baixat massa i per començar a buscar-la abans d'hora.
A continuació venen tres trams una mica llargs en els que gaudeixo d'anar ràpid, però a la fita 11 perdo força temps. Per dues vegades hi estic a prop però no veig la fita. Trobo unes pedres que hi ha la mapa, però no em serveixen per ubicar la fita amb la suficient precisió. No sóc l'únic que estic a la zona buscant. Al final entre tots la trobem, però 13 minuts per una fita de 2 o 3 minuts són massa minuts. Porto 1-16 de cursa i estic a la meitat. La següent fita és allà mateix.
De nou una tirada llarga, aquest cop en lleugera pujada. El cansament comença a fer acte de presència i encara que vull, no puc anar massa ràpid. Enllaço 5 fites sense massa dificultat, però en les pujades ja em noto cansat i gairebé ja no puc córrer, malgrat que ho intento. Això influencia en la meva elecció de ruta entre la 18 i la 19 amb ja gairebé 2 hores de cursa. Hi ha una bona opció per corriols i sense gaire desnivell i escullo fer-ho en línia recta travessant una zona de bosc blanc i a més a més pujant i baixant del cim. Sóc conscient de l'errada a mitja pujada però aleshores ja no em val la pena rectificar. Això suposarà més de 40 metres de desnivell extres que a aquestes alçades de cursa fan mal.
Les darreres 4 fites no plantegen massa dificultat i aconsegueixo acabar la cursa amb 2-16-01 i 19 de 22 classificats. Ha estat un bon entrenament tan físic com mental. Malgrat les petites errades i el cansament acabo força satisfet de com he resolt la cursa.