divendres, 2 de març del 2012

No veig bé el mapa

Després de més d'un mes de faltar a la cita setmanal de les nocturnes, i un cop ha passat el fred siberià d'aquest hivern, hi he tornat aquesta setmana. La cita era a Can Camps (Sant Cugat del Vallés), ben a prop de casa. 
Arribo molt just de temps: pagar la inscripció i cap a la sortida corrent a tope. Agafo el mapa i tothom ja està en marxa i em quedo sol veient com s'allunyen les llumetes.
No acabo de veure bé el mapa. Corro per la pista forestal fins el triangle. Em costa prendre decisions perquè no veig bé les línies del mapa. Segueixo la pista endavant. Es pujada i es fa feixuga. Vaig lent. S'acaba la pista i a través d'un petit bosc empalmo amb una altra pista. Estic en una zona que conec dels meus entrenaments per la serra de Galliners, però em segueix costant molt veure les línies dels camins del mapa. Em preocupa aquesta falta de visió. Si que he perdut vista en aquest darrer mes! Hauré d'anar a l'oftalmòleg.
A través d'un petit corriol arribo a la primera fita. Ja fa estona que estic completament sol. He quedat l'últim destacat.
En el moment de fitar descobreixo quin era el meu problema. Estava corrent amb les ulleres!!! Me les trec i les poso amb compte a la butxaca de l'armilla. Quin alleujament! Ara ja veig el mapa amb normalitat, però he perdut molt de temps. Ja porto més de 10 minuts de cursa i tots aquests dubtes inicials m'han fet perdre molt de temps.
A la fita 2 em trobo més gent, per què és una fita que hem de fer varies vegades. Tret d'alguns moments puntuals faré la cursa molt sol al mig de la foscor. Em resulta agradable orientar-me amb solitud amb poca llum. Vaig localitzant les fites sense massa problemes, tret d'alguns dubtes en alguns moments però que vaig solucionant sense massa entrebancs.
Intento anar ràpid pels camins en mig de la foscor mirant a banda i banda per localitzar els encreuaments i no despistar-me. Em desplaço pel mig del bosc cercant el lloc exacte on està a la fita. A vegades no és gens fàcil veure el lloc on es troba. Resulta tot un repte en alguns moments. Veig alguns punts de llum que es belluguen en diferents direccions. En els moments finals de la cursa em torno a creuar amb gent. Estic en una zona on en poc espai hi ha moltes fites. Ja les tinc totes. Toca el darrer esforç fins arribar al final.
Han estat més de 2 hores, en concret 2-18 per arribar el darrer. No podia esperar res millor després del desastrós inici de cursa.