dijous, 24 de febrer del 2011

Alella

Afronto aquesta cursa amb ganes. Reviso i fa just tres mesos que no participo en cap cursa d'orientació en el que podríem anomenar format clàssic. Les meves dues darreres curses d'orientació han estat dues rogainings i m'haig de remuntar al TICBCN 2010 a mitjans de novembre per trobar la meva darrera cursa.
Tant la zona com el mapa són nous. A més avui hi ha dues novetats més. Estreno les sabatilles, unes Trabucco. Sempre havia sentit parlar molt bé les Trabucco, però mai les havia calçat. I porto una brúixola de préstec, ja que la meva la vaig perdre a l'Espluga Calba i encara no he comprat la nova.
En el viatge cap a Alella trobem pluja, i un cop allà està plovent a bots i barrals. Tinc molts dubtes de si fer o no la cursa. Plou massa. No són l'únic que tinc dubtes en la zona de sortida. Ho comentem amb el Manel i amb altres orientadors. No sabem massa què fer. No ens ve gens de gust fer una cursa sota la pluja que està caient en aquells moments. Finalment estem de sort i mentre esperem la nostra hora de sortida deixa de ploure, i aconseguirem fer tota la cursa en sec, excepte algunes poques gotes molt cap el final de la cursa.
M'agrada el terreny. Hi ha una mica de tot, camps de conreu (vinyes), zones obertes amb matolls que molesten per córrer, petites zones de bosc i una zona urbana.
Malgrat la pluja que ha caigut no hi ha massa fang encara que cal anar en compte amb els bassals. Es pot mantenir un bon ritme de cursa. El primer grup de fites està al mig d'un bosc rodejat de  vinyes i totes molt juntes. Fetes les 10 primeres (33 minuts) passem a una zona oberta amb matolls alts que alenteixen la cursa, plenes de camins d'un possible circuït de moto-cros, que abandonem per anar al poble a fer dues fites urbanes, per després tornar de nou a aquesta zona abans de donar per acabada la cursa. En tota aquesta part la distància entre fites és més gran.
En la zona urbana, per cert molt divertida, és on noto més la falta d'entrenament, ja que és una zona on es pot córrer a velocitat alta, però no aconsegueixo el ritme desitjat.
Finalment acabo amb bon regust, 1-14-25 per 5300 metres, 250 de desnivell i 20 fites, posició 26 de 68 classificats. No he tingut problemes d'orientació al llarg de la cursa, sense perdre de temps significatiu en cap fita, tret d'una mica cercant el lloc precís de la fita 13 que estava una mica amagada.
Ha estat un bon entrenament pensant en que ja no queda massa llunyà l'inici de la Copa Catalana d'aquesta temporada.