divendres, 25 d’agost del 2017

Pla de les Forques 2: quart dia de la O'Cerdanya


O’Cerdanya
Dilluns 14 d’agost de 2017
Llarga distància al Pla de les Forques
5,6 km., 13 fites i 190 m. de desnivell
Van ser 8,5 km., 2-00-15 i 190 m. de desnivell 57è de 65 classificats



Una cursa de llarga distància ens espera de nou. Fa pinta de ser com la cursa del primer dia, més o menys la mateixa distància i una mica menys de desnivell. Repetim el mapa de la tercera jornada. I també com ahir sortia tard, als vols del migdia. Això em va permetre de nou una matí de relax amb temps per tot, inclòs una bona estona de lectura.
Surto bé, no massa ràpid, controlant no anar massa de pressa per tenir gas cap al final de la cursa. Noto a les cames. És el quart dia seguit de cursa. La descripció del primer control és una soca. Veig una fita en un arbre i penso que no és la meva i passo de llarg. No la localitzo i torno enrere. Vaig a mirar i resulta que si ho era.
La 2 està molt lluny, una bona tirada. Miro de fer el menys desnivell possible rodejant un petit turó pel mig del bosc. Des d’una zona oberta i humida, aprofito un parell de corriols per fer l'aproximació fins a la zona d’atac. No la trobo a la primera, però després de rectificar ja la tinc. M’ha sortit prou bé aquesta tirada llarga.
La 3 és a prop però no resulta fàcil, unes petites franges de zona oberta faciliten la tasca de localitzar-la. La 4 també és a prop. Vaig a nivell. Crec que identificaré una petita zona oberta. De sobte tinc la impressió que me l'he passada i torno enrere. No ho tinc clar. Baixo fins a corriol al costat d’una petita riera. Al final resulta que estava una mica més endavant del lloc on havia d'arribar. Falta de confiança?
La 5 és en pujada, però tret de l’esforç físic necessari em resulta fàcil.
La 6 serà la fita fatídica d'avui. Ara ben assegut i estudiant el mapa veig unes petites clarianes al mig del verd hi faria diferent un atac diferent a la fita. Però en cursa ja se sap, les decisions mai són tan fàcils. La meva intenció és fer rumb des de l'avituallament. Tot va bé fins endinsar-me en la zona de bosc verd. No és fàcil progressar i començo a tenir dubtes. Segueixo endavant amb dificultats. Se’m fa llarg. Acabo en una petita zona oberta amb una fita en un talús de pedra que no és la meva. Tracto de situar-me però no sé  massa on sóc. Acabo sortint a un corriol. Em costa identificar quin és, però només pot ser un. Haig de tornar enrere i busco l'inici d'un tàlveg que ara trobo sense dificultat. Una mica més enllà hi ha la meva fita. He perdut molt de temps. Serà el tram en el que he emprat més temps de tota la cursa, més fins i tot que en la tirada llarga de la 2.
A la 7 que també trobo en segona instància coincideixo amb el Toni que s'havia enganxat a la segona. Per anar a la 8, desprès de l'experiència de la 6 desestimo anar a rumb pel mig del bosc i busco assegurar per corriols i la clavo. Segur que he trigat més però ha valgut la pena. A partir d’aquí ja tot serà bufar i fer ampolles i gaudeixo d’allò més. A la 11 em torno a trobar al Toni, però que buscava la 9. Definitivament no és el seu dia. La 12 i la 200, avui sense problemes. 
Al final 2 hores justes. No ha anat malament, llàstima de la 4 i 6. Una nova jornada dels cinc dies al sac. Demà ja s'acaba l’experiència.