dilluns, 9 de febrer del 2009

Semi-Urbana a Girona

Diumenge passat em vaig quedar amb les ganes, després de la suspensió  de la cursa al Turó de Cerdanyola i vaig decidir no esperar a encetar la temporada 2009 i anar aquesta setmana a Girona, una cursa semiurbana organitzada per Aligots.
Com que era una popular em vaig inscriure al C1, 6700 metres, 30 fites i  335 metres de desnivell. Feia molt fred abans de començar la cursa allà dalt al Castell de Montjuïc. Molt bones vistes del Montseny emblanquinat i dels majestuosos Pirineus. El fred va durar poc. Aviat en plena cursa resta oblidat i em concentro en cercar les fites. La primera està en el propi castell i la segona i tercera es troben en plena baixada. La 4 ja és abaix de tot al costat d'una riera. Allà hi ha el Joan d'Aligots fent fotos.
Sé on està la 5 perquè l'he vist al passar però no em vull mullar els peus i opto per donar la volta pujant primer i baixant després. La 6 està a dalt d'un turó després de passar per un corriol i travessant una zona de matolls. Ja la tinc, però no porto la tarja de control. M'ha caigut. Què faig ? Tornar enrere a veure si tinc sort i la trobo. És difícil passar pel mateix lloc que he pujat entre els matolls però ho intento. Torno a ser al camí.
Finalment allà està en una cruïlla de camins. La recullo tot content i un altre cop amunt. Potser hauré perdut uns 5 minuts.
Vaig ràpid cap la 7 i la 8, ara de baixada. Torna tocar pujar, aquest cop per escales fins dalt de tot de les muralles. Corro pel camí de ronda per arribar a la 10 a dalt de tot d'una de les torres de defensa. Tinc que baixar de la muralla i cal encertar el millor lloc per fer-ho. Pels carrerons de Girona trobo la 11.
Cal sortir de la Girona emmurallada i enfilar-se primer per unes escales i després per uns carrerons a una zona de matolls plena de tallats per trobar la 12, 13 i 14. La 12 i la 13 em costen una mica.
Ja sóc a la meitat de la cursa. Miro el rellotge i porto 1-10. Faré les dues hores que havia previst abans de sortir.
Camí cap a la 17 torno als carrers de la ciutat, primer per fora de la muralla i desprès dins. La 18 és a l'altra banda del riu. Camí de la 19 em toca travessar el pont metàl·lic. La gent mudada de diumenge que passeja ens mira estranyats de veure'ns córrer amb un mapa a les mans. Estic en ple Call Jueu de nou pujades i escales. Haig de passar pel mig d'una gentada que està entrant a la catedral. La 69 està a la barana de les escales de la catedral.
Arribant a la 22 m'avança en Josep Selga que va més ràpid. El portaré al davant fins arribar a la 26. De la 23 a la 24 hi ha un fort desnivell. Cal tornar a pujar al castell de Montjuïc.
Les darreres fites són pel seu voltant i també en el seu interior. Al final han estat 2-00-18 i 39 de 47 participants. El primer ho ha fet en 1-09. Estic satisfet de com m'ha anat. He trobat les fites i he pogut córrer a bon ritme malgrat els continus desnivells
Ara tinc dues setmanes d'entrenament abans d'afrontar la primera cursa de Copa Catalana, i al mateix temps Campionat de Cataluna d'Ultrallarga.