dilluns, 1 de gener del 2018

Començo el 2018 entrenant


Fa una bona colla d’anys que no corro una marató. He ajudat en els avituallaments de la Llanera en les dues edicions.  Em temptava fer-la. I aquest any que tinc més temps per preparar-la m’he decidit. Ja estic inscrit i fa dies que estic entrenant. Ja porto algunes tirades llargues. A falta només de 20 dies per la cursa tocava fer la tirada més llarga. Què millor que fer-la el primer dia de l’any!
S’ha aixecat un bon dia amb sol i bona temperatura. El vent semblava que podia fer la guitza, però s’ha comportat i per sort no ha estat així.
Surto des de casa, travesso el Parc de Catalunya i per ronda Zamenhof i Vilarrubias baixo fins els riu. L’objectiu és córrer per la mateixa zona on transcorre la Llanera fins el Puig de la Creu i tornar. Calculo que sortiran 30 kms. llargs.
Travessat el riu ja tinc el primer tram de pujada. Mantinc un bon ritme. Les runes de la Torre del Canonge són testimonis del meu pas.
M’enfilo a la Serra de Sant Iscle. Ja no deixaré el camí ral fins a Castellar del Vallès. És una pista que té tendència a pujar, però sense cap pujada forta. En la primera hora he fet 8,2 km. Més o menys vaig al ritme que he previst pel dia de la marató.
Travesso Castellar seguint les marques del PR i enfilo la pista en direcció al Puig. Hi ha moments que la pujada se’m fa feixuga però em resisteixo a aturar-me i caminar. Avui es tracta de provar com em trobo físicament. Fa molts anys que no passava per aquí i no la recordava tan llarga. Costa que el Puig arribi. Per fi assoleixo el cim. Gran panoràmica del Vallès amb la Mola com a testimoni i Montserrat més llunyana. Fins aquí han estat 19 km. i 2-30.
Faig un càlcul i crec que fins a casa seran unes 15 km. i 1-30. Em poso a la feina. A la baixada em freno per no castigar-me massa les cames que encara els hi queda una bona estona de feina. En els darrers entrenaments havia sentit petites molèsties, però avui la maquinària funciona a la perfecció.
Com passarà el mateix dia de la competició deixo Castellar i enfilo en direcció a Sabadell. Les pujades ja es fan dures, però al pla encara vaig bé. Poc abans d’arribar a Sant Pere de Ullastre arribo a les 3 hores. Aturo el Garmin que ja es queixa de tenir labateria baixa. Porto 23,3 km.
Calculo que amb poc més d’una hora ja arribaré a casa. A partir d’aquí utilitzaré el Wikiloc. Conec bé el que resta de recorregut ja que aquesta ha estat la zona on he fet les tirades llargues anteriors. Tot té tendència a baixar. Vaig amb compte a la darrera baixada per un corriol.
Entro a Sabadell pel barri de Can Puiggener. M’espera una bona pujada fins Plaça Espanya que m’agafo amb calma. Tracto de fer la ruta més curta per donar per acabat l’entrenament. Un parell més de pujades dures i ja està: feina feta.
Al final han estat 32.9 km. amb 4-04 hores i 929 metres de desnivell positiu. Ha estat un bon entrenament. Ja estic a punt per la Llanera. Només resten 20 dies pel repte.     

3 comentaris:

Dioni Tulipán ha dit...

Un bon començament Ricard en aquest any nou!!

Amb bon ritme i una bona distància. Suposo que amb els Rogaines t'has mantingut molt bé.
Potser no ràpid, però sí resistent!

Faràs la marató el mateix dia que jo la meva a TGN?

Ens veiem,
Dennis.

Ricard Masferrer ha dit...

Ja fa temps que m'he convertint en bon diesel. He perdut velocitat, però també s'ha de dir que no la treballo.
Crec que La Llanera és una setmana abans que la de Tarragona. Tarragona és el 28, no?
Bon any Dennis.

Dioni Tulipán ha dit...

Bon any Ricard!

Sí, TGN el 28. Ja et queda poc a tu.