dimarts, 27 de desembre del 2011

Prop del cementeri

Torno a fer una nocturna. Aquest cop la sortida és al costat del cementiri de Sant Fost de Campsentelles. De nou he estat agosarat i m'he inscrit a la llarga. Ja que hi vaig aprofito per fer un bon entrenament tan físic com tècnic: 4,6 km. 20 fites màxim 2 hores per fer-ho. És una mica just pels temps que acostumo a fer, però ho intentaré.
Ens reunim un bon grapat de gent amb ganes de gaudir de la orientació nocturna. La temperatura és agradable. La sortida és en massa. Com que la cursa és lineal, formem una filera en direcció a les dues primeres fites, on cal fer cua per pinçar. A partir d'aquí comença la veritable cursa i cal situar-se en el mapa.
Som molts anant en la mateixa direcció a la cerca de la fita 3. Un cop situat i després de perdre una mica de temps entre uns matolls ja la tinc. La 4 és ben a prop i no em suposa cap dificultat. Baixo fins el camí principal per cercar la 5 i un cop arribat a un terreny obert intento anar a nivell fins trobar-la. Sóc a prop, però he pujat massa i tinc que baixar per localitzar-la. Mitja hora de cursa. No vaig malament.
La 6 em resulta fàcil, però m'encallo tant a la 7 com a la 8. En la 7 sóc a la zona on està la fita, però no la localitzo. No sóc l'únic que la busca i no la troba. A la 8 intento anar a rumb. Estic al mig del bosc sol amb el meu frontal, la meva brúixola i el meu mapa i res de res. Intento orientar-me amb les formes de la vegetació i finalment després d'alguns intents frustrats ho aconsegueixo i trobo la fita. En direcció cap a la 9, veig baixar corrent com esperitats a tota una colla que ja està acabant la cursa. La 9 i la 10 malgrat està en dos forats al mig del bosc no em són massa difícils. 
Camí de la 11 passo per la zona d'arribada on hi ha una bona colla que ja han acabat la cursa. Porto més d'un hora, i ara la cursa ja és a contra-rellotge. S'acaba el camí i cal cercar la pedra al mig del bosc on està la 11. Costa una mica però la trobem. Dic la trobem perquè aquí coincideixo amb dos orientadors que fan la cursa junts. 12, 13 i 14 no resulten difícils. La 15 també sembla fàcil. Està al costat d'un camí. Sóc al camí però no trobo la fita. Vinga anar camí amunt i avall, fins que em dono compte que estic al camí equivocat. He fet una errada de principiant i he trigat molt a rectificar. Ja només tinc temps per anar cap a l'arribada i acabar la cursa i així ho faig. M'estic aficionant a això de les curses nocturnes. La propera serà la Sant Silvestre-O.