diumenge, 1 de gener del 2012

Sant Silvestre-O

Ja fa temps que he anat deixant les curses d'asfalt i també les de muntanya. Encara en faig alguna però ben poques. Les he substituït per les curses d'orientació. Però encara mai havia participat a la Sant Silvestre d'orientació que es fa a la Mar Bella. Aprofitant que darrerament m'ha donat per fer curses nocturnes, aquest ha estat l'any del meu debut en aquesta cursa. I haig de dir per endavant que m'ho vaig passar bé.
Es tractava d'una cursa score, amb sortida en massa i un temps límit per acabar. Es podria qualificar d'una sprint llarga: 27 fites situades entre la Mar Bella i el Parc Diagonal Mar. Abans de la sortida ens demanen que siguem prudents al travessar els carrers ja que estem en una zona de molt de trànsit.
Un cop tinc el mapa a la mà, cal perfilar l'estratègia de cursa. Com sempre sóc una mica lent a decidir D'entrada no tinc massa clar que pugui fer totes les fites.
Foto de la web de la cursa: l'ultima lluna

Començo per les 4 del parc (de pas també he passat per una que hi havia a la platja) que hi ha al Sud del mapa. Vaig amb dubtes, però tampoc trigo tant a trobar-les, ajudat una mica per tots els que volten per allà.
Deixo el parc i entro a la zona urbana de Diagonal Mar i els seus parcs. Ara ja em trobo millor i corro ràpid amb bones sensacions. Em sento a gust i vaig perfilant l'estratègia de cursa sobre la marxa, fita rere fita. Penso que igual si que serà possible fer totes les fites.
És divertit córrer pels carrers. La gent ens mira estranyats. ¿Què fan aquests amb el frontal i un paperot a les mans ? Tot mirant el mapa i corrent amb torço el turmell en un bordó. Mira que ho sé que això passa! Camino, provo de trotar i no passa res, de nou gas a fons.
Travesso la que fa poc ha estat la zona d'arribada de la cursa dels Nassos. Estan desmontant i netejant. Entro dins la zona d'un parc. Cal anar amb compte amb les tanques a l'entrar i sortir dels parcs per no donar voltes innecessàries. Tota una sorpressa aquest parc! Hauré de venir algun matí de visita. Començo a córrer a contrarrellotge. El temps s'acaba.
És evident que no podré fer totes les fites. Prenc les darreres decisions. Arribo 40 segons tard i penalitzo. M'he deixat 5 fites. Segurament amb 5 minuts més, les hauria tingut al sac. A l'arribada ens espera xocolata desfeta i melindros, una bona xerrada amb els companys i un sorteig de material. He estat de sort i m'ha tocat un frontal que fa bona pinta.  Llàstima perquè fa poc n'havia comprat un de nou.
Al final 30 de 49 arribats. No està gens malament. El primer les ha trobat totes en poc més de 31 minuts.
Dimecres em tornaré a posar el frontal a la cursa del turró-O que promet ser molt emocionant amb el seu format de duels.

2 comentaris:

Joel ha dit...

Quan marxava en cotxe de la zona de córrer la Cursa dels Nassos vaig veure uns quants corredors... anaven amb el mapa a la mà a tota castanya!

Ricard Masferrer ha dit...

Aquests que anaven a tota castanya devien ser els "bons". La resta de mortals no anem tan ràpids. Has de provar-ho algun dia.